Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Grau d'Enginyeria Química (2010) |
Assignatures |
CIÈNCIA DE MATERIALS |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2018_19 |
Assignatura | CIÈNCIA DE MATERIALS | Codi | 20204108 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r i 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Tercer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1.1 |
Aplica correctament els fonaments de ciència, tecnologia i química de materials. Compren la relació entre la microestructura, la síntesi o processament i les propietats dels materials. | |
A4.3 |
Relaciona els diferents tipus de materials amb les seves utilitats i propietats Selecciona un material òptim per a una aplicació determinada i justifica l'elecció. Relaciona les propietats dels materials amb l'estructura microscòpica del material, l'estructura atòmica i el tipus d'enllaç. Identifica les set estructures cristal·lines existents i compren les característiques fonamentals d'aquestes estructures cristal·lines. Sap representar posicions, adreces i plànols en les estructures cristal·lines bàsiques de materials comuns com a metalls, ceràmiques, polímers i semiconductors, i coneix les diferents tècniques de caracterització dels mateixos. Enumera els diferents defectes de les estructures cristal·lines i sap calcular la velocitat de formació d'aquests defectes. Interpreta un diagrama de fases i calcula les fases presents, la quantitat i composició d'aquestes, així com correlaciona la microestructura i les propietats del material amb el diagrama de fases. Enumera els diagrames de fase binaris d'interès, la cinètica d'evolució de fases cristal·lines i treballa amb diagrames TTT, així com identifica les propietats finals dels materials. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa |