Enseñanza y Adquisi. de Inglés como Lengua Extranjera/Segunda Lengua (2015) |
Asignaturas |
APRENDIZAJE INTEGRADO DE CONTENIDOS Y LENGUAS EXTRANJERAS (AICLE) |
Contenidos |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2018_19 |
Asignatura | APRENDIZAJE INTEGRADO DE CONTENIDOS Y LENGUAS EXTRANJERAS (AICLE) | Código | 12865203 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 2º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
3 | Optativa | 1Q |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
tema | Subtema |
1- Introduction to CLIL | 1.1 What is CLIL? 1.2 Definitions of CLIL 1.3 CLIL Models and Contexts 1.4 Subject and Language teachers’ roles and feedback |
2- CLIL Framework | 2.1 Do Coyle’s 4Cs 2.2 Content: Teaching Objectives / Learning outcomes 2.3 Communication: 3As tools 2.4 Cognition: Bloom’s Taxonomy 2.5 Culture |
3- Planning and designing a CLIL unit |
3.1 Reflecting on the CLIL theoretical and practical framework 3.2 Analyzing CLIL Planning examples 3.3 Assembling materials and sequencing tasks:Scaffolding 3.4 Auditing your work: Cummins Matrix 3.5 Assessment: Summative /Formative/Peer |
4-Collaborative Learning | 4.1 Analyzing Kagan’s cooperative structures 4.2 Using Cooperative Structures |