Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Ensenyament de Llengües: Espanyol com a Llengua Estrangera (2015) |
Competències |
Tipus A | Codi | Competències Específiques |
A1 | Dominar les teories de l'adquisició de llengües estrangeres y els fonaments pedagògics i psicològics d'aquestes teories, com també els principis metodològics i les aplicacions més adequades per a optimitzar l'aprenenttage d'una llengua estrangera. | |
A2 | Descriure i interpretar el funcionament dels sistemes formal i funcional de l'espanyol i donar-los un tractament didàctic adequat. | |
A3 | Estructurar el procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llenges, del Consell d'Europa. | |
A4 | Planificar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge d'acord amb el context d'ensenyament, el currículum, l'enfocament metodològic i el component afectiu. | |
A5 | Exposar amb domini i de forma adequada els coneixements sobre l'espanyol LE de manera escrita, oral o per entorns multimèdia diversos | |
A6 | Introduir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua. | |
A7 | Gestionar la classe de manera adequada i adoptar diferents rols (transmissor, facilitador, mediador) en funció de les necessitats dels estudiants. | |
A8 | Dissenyar i dur a terme una investigació rellevant en l'àrea de l'ensenyament d'E/LE basada en els diferents mètodes d'investigació quantitativa i qualitativa i implementar els resultatsde d'aquesta investigació a l'aula. |
Tipus B | Codi | Competències Transversals |
B1 | Aprendre a aprendre. | |
B2 | Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi | |
B3 | Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a la vanguardia del camp d'estudi, en un context d'investigació. | |
B4 | Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. | |
B5 | Sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C | Codi | Competències Nuclears |
C1 | Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. | |
C2 | Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. | |
C3 | Gestionar la informació i el coneixement. | |
C4 | Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. | |
C5 | Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. | |
C6 | Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |