Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (Seu Baix Penedès) (2009) |
Assignatures |
DIFICULTATS D'APRENENTATGE I TRASTORNS DEL DESENVOLUPAMENT |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | DIFICULTATS D'APRENENTATGE I TRASTORNS DEL DESENVOLUPAMENT | Codi | 11274009 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Segon | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. La diversitat i les necessitats educatives de l'alumnat | 1.1. Principis educatius de l'escola inclusiva 1.2. Evolució històrica 1.3. Normativa de l'atenció a l'alumnat 1.4. Atenció a les necessitats educatives de l'alumnat |
2. Bases conceptuals de les dificultats d'aprenentatge i trastorns del desenvolupament | 2.1. Les classificacions i el diagnòstic 2.2. Els factors causals i predisponents 2.3. La interdisciplinarietat i la coordinació |
3. Trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat | 3.1. Terminologies i classificacions 3.2. Manifestacions clíniques i detecció a l'aula 3.3. Factors de risc o causes 3.4. Intervenció psicoeducativa 3.5. Altres intervencions |
4. Trastorns d'aprenentatge | 4.1 Problema de lectura, escriptura i càlcul: descripcions i diagnòstic 4.2. Avaluació 4.3. Intervenció psicoeducativa |
5. Trastorns de l'Espectre Autista | 5.1. Terminologies i classificacions 5.2. Manifestacions clíniques i detecció a l'aula 5.3. Factors de risc o causes 5.4. Intervenció psicoeducativa |
6. Trastorns de la parla i del llenguatge | 6.1. Terminologies i classificacions 6.2. Manifestacions clíniques i detecció a l'aula 6.3. Factors de risc o causes 6.4. Intervenció psicoeducativa |
7. Discapacitat intel·lectual | 7.1. Terminologies i classificacions 7.2. Manifestacions clíniques i detecció a l'aula 7.3. Factors de risc o causes 7.4. Intervenció psicoeducativa |