Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2012) |
Assignatures |
DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL DEL DOCENT EN RELACIÓ A LES TIC |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL DEL DOCENT EN RELACIÓ A LES TIC | Codi | 11665206 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
Álvarez, J. F. (2014). La Alfabetización Informacional del profesorado de educación secundaria del estado español (Doctoral dissertation, Tesis doctoral, Universidad Rovira i Virgili). Recuperada de http://www.tdx.cat/bitstream/handle/10803/285937/Tesi%20Juan%20F%20Alvarez%20 herrero.pdf
Espuny Vidal, C., González Martínez, J., & Gisbert Cervera, M. (2010). ¿Cuál es la competència digital del alumnado al llegar a la universidad? Datos de una evaluación cero. Enseñanza & Teaching, 28(2), 113–137.
Esteve Mon, F. M., Larraz Rada, V., Gisbert Cervera, M., & Espuny Vidal, C. (2011). L’avaluació de la competència digital a través d’entorns de simulació 3D. In U. R. i Virgili (Ed.), Seminario Internacional Simul@. Tarragona.
Esteve-Mon, F. M., González Martínez, J., Gisbert Cervera, M., & Espuny Vidal, C. (2017). Los graduados universitarios y su competencia digital. In A. C. Chumaceiro Hernández, F. Ramos Geliz, & J. Hernández de Velasco (Eds.), Procesos formativos para el siglo XXI (pp.78–97). Cabimas (Venezuela): CECAR. Fondo Editorial UNERMB. https://doi.org/http://150.185.9.18/fondo_editorial
Esteve, F. (2015). La competencia digital docente. Análisis de la autopercepción y evaluación del desempeño de los estudiantes universitarios de Educación por medio de un entorno 3D. Universitat Rovira i Virgili. Esteve, F. Castañeda, L., & Adell, J. (2018). Un Modelo Holístico de Competencia Docente para el Mundo Digital. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado (RIFOP), 91(32.1), 105-116.
Esteve, F.; Duch, J. & Gisbert, M. (2014) Los aprendices digitales en la literatura científica: Diseño y aplicación de una revisión sistemática entre 2001 y 2010. Pixel-bit, 45,9-21. European Comission, E. (2007). Key competences for lifeling learning. Brussels.
Ferrari, A. (2013). DIGCOMP. A framework for Developing and Understanding Digitasl Competence in Europe. Sevilla.
Generalitat de Catalunya (2016). Resolució ENS/1356/2016, de 23 de maig, per la qual es dóna publicitat a la definició de la Competència digital docent. DOGC Núm. 7133 - 2.6.2016 http://dogc.gencat.cat/ca/pdogc_canals_interns/pdogc_resultats_fitxa/?action=fitxa&d ocumentId=730633& language=ca_ES
Gisbert Cervera, M., & Esteve Mon, F. M. (2011). Digital learners: la competencia digital de los estudiantes universitarios. La Cuestión Universitaria, 7, 48–59.
Gisbert Cervera, M., Espuny Vidal, C., & González Martínez, J. (2011). Cómo trabajar la competencia digital con estudiantes universitarios. In R. Roig Vila & L. Cosimo (Eds.), La práctica educativa en la Sociedad de la Información. Innovación a través de la investigación (pp. 157–174). Alcoy, Alicante: Editorial Marfil.
Gisbert, M., Espuny, C., & González, J. (2011). INCOTIC. Una herramienta para la @utoevaluación diagnóstica de la competencia digital en la universidad. Profesorado. Revista de currículum y formación del profesorado, 15(1), 76-90.
Gisbert, M., González, J. & Esteve, F. (2016). Competencia digital y competencia digital docente: una panorámica sobre el estado de la cuestión. RIITE. Revista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa, 0, 74-83. Doi: http://dx.doi.org/10.6018/riite/2016/257631
González Martínez, J., Espuny Vidal, C., & Gisbert Cervera, M. (2010). La evaluación cero de la competencia nuclear digital en los nuevos grados del EEES. @tic. Revista d’innovació Educativa, 4, 13–20.
ISTE. (2009). National educational technology standards for teachers. Washington, DC.
INTEF (2017). Marco Común de Competencia Digital Docente. Recuperado de http://educalab.es/documents/10180/12809/Marco+competencia+digital+docente+2017/afb 07987-1ad6-4b2d-bdc8-58e9faeeccea
Larraz, V. (2013). La competència digital a la Universitat. Universitat d’Andorra.
Lázaro Cantabrana, J. L., & Gisbert Cervera, M. (2015). Elaboración de una rúbrica para evaluarla competencia digital del docente. UT. Revista de Ciències de l’Educació, 1, 30–47.
MINISTERIO DE EDUCACIÓN, CULTURA Y DEPORTE DE ESPAÑA. “Marco Común de CompetenciaDigital Docente”. (INTEF 2014), p21. (2007). Framework fo 21st century learning. Tucson (Arizona).
Perrenoud, P. (2004). Utilizar las nuevas tecnologías. In Diez nuevas competencias para enseñar (p. 107.120). Ciudad de México: SEP (Secretaría de Educación Pública).
Pino-Juste, I. (2011). La evaluación de los aprendizajes. Cantón Mayo, I. Y Pones-Juste, M. Diseño y desarrollo del currículum. Madrid: Alianza Editorial. 247-265.
Prendes, M. P., Castañeda, L., & Gutiérrez, I. (2010). Competencias para el uso de TIC de los futuros maestros. Comunicar, 18(35), 175-182. doi: 10.3916/C35-2010-03-11
Prendes, M. P., & Gutiérrez, I. (2013). Competencias tecnológicas del profesorado en las universidades españolas. Revista de Educación, 361, 196-222.
Selwyn, N. (2013). Education in a Digital World: Global Perspectives on Technology and Education. London: Routledge.
UNESCO. (2004). Las tecnologías de la información y la comunicación en la formación docente. Recuperado desde http://unesdoc.unesco.org/images/0012/001295/129533s.pdf UNESCO. (2008). Competency standards modules. ICT competency standards for teachers. Recuperado desde http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001562/156207e.pdf UNESCO. (2011). UNESCO ICT Competency Framework for Teachers. Paris.
UNESCO. (2013). Guidelines on adaptation ofthe UNESCO ICT competency framework forteachers. Moscow: UNESCO Institute for Information Technologies in Education (IITE). |
|
Complementària | |