Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
A partir de la presentació de les àrees de risc ètic, l’alumne ha de detectar i aportar casos pràctics de conflictes ètics i de maltractament institucional, tot identificant en aquests casos pràctics problemes, qüestions i dilemes ètics que hi són presents i classificar-los utilitzant la tipologia de Reamer, Banks i Loewenbweg i Dolgoff |
35% |
Treballs col·laboratius. |
|
Els diferents membres del grup (màxim 3 persones)- aportaran propostes per abordar el conflicte ètic present en la intervenció social que contribueixen al seu abordatge metodològic. També elaboraran 2 propostes en un determinat àmbit d’intervenció per abordar la prevenció del maltractament institucional i la actuació en cas d’existir-ne. |
40% |
Fòrums de debat |
|
A partir de la introducció d’un tema d’una corrent de pensament o autor filosòfic per part del professor/a, l’alumne o alumna ha de reflexionar sobre les idees plantejades i ser capaç d’identificar valors o principis ètics per al seu ús en la pràctica de la intervenció social, estiguin contemplats o no en els Codis Deontològics de la Educació Social i el Treball Social. |
15 % |