Guia docent Facultat d'Infermeria |
català |
Grau d'Infermeria (2009) |
Assignatures |
MALALTS TERMINALS I CURES PAL·LIATIVES |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | MALALTS TERMINALS I CURES PAL·LIATIVES | Codi | 18204214 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | Juny, Jul., Set. |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Presentació de l'assignatura, explicació de la dinàmica i compromís am l'assignatura: metodologia, objectius, continguts i avaluació. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària | En els suposits pràctics o estudi de casos es poden utilitzar diferents metodologies que exigeix un treball de col·laboració. Alguns exemples d'activitats que es poden portar a terme són: - Realització d'activitats a l'aula per familiaritzar-se amb les situacions que es poden donar al treballar amb malalts pal·liatius i terminals. - Debats en grups sobre temes proposats a l'aula i seleccionats pels mateixos alumnes amb el suport de les professores. Amb la realització previ d'un treball d'aprofundiment sobre el tema que l'alumne ha de presentar i defensar en el debat Cada tema es debatera per dos grups o més grups, de manera que cadascun defensi postures diferents o contraries. D'aquesta manera es pretén afavorir la reflexió i capacitat de comprensió envers als altres. - Visualització i Cinefòrum de pel·lícules projectades a l'aula i treball posterior de reflexió i relació amb el temari. |
Sessió Magistral | Classes teòriques però on es buscarà la participació i el debat. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes | Activitat de treball col·laboratiu on es treballen diferents situacions que fomenten l'autoaprenetatge. El cassos treballats podem servir con referència en els debats. |
Atenció personalitzada | Assessorament i acompanyament a l'estudiant en les diferents activitats que requereixi. L'alumne podrà realitzar tutories individuals i grupals amb els professors de l'assignatura demanant la tutoria directament al professors. També es podrà realitzar tutories i seguiment de l'alumne a travès de diferents eines telemàtiques: correu electrònic, Face Time, Skype, etc |