Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009) |
Assignatures |
APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LA FÍSICA I QUÍMICA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2020_21 |
Assignatura | APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LA FÍSICA I QUÍMICA | Codi | 11605111 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
10 | Obligatòria | Primer | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. L'ensenyament de la Física i la Química. | 1.1. Models i tradicions d'ensenyament de la Física i la Química. 1.2. Perspectiva de gènere en l'ensenyament de les ciències. |
2. Orientacions didàctiques per a l'ensenyament i aprenentatge de la Física i la Química | 2.1. Metodologia IBSE d'ensenyament de les ciències. 2.2. Models unitats didàctiques 2.3. Altres recursos en l'ensenyament de la Física i la Química. 2.4. Les visites educatives. 2.5. La ciutat com a espai d'aprenentatge. |
3. L'avaluació competencial de la Física i la Química | Relació CCBB, continguts i avaluació. |
4. Recursos docents en ciències naturals | 4.1. Entorns virtuals d'aprenentatge (EVA) 4.2. Mitjans i recursos per la creació de material docent. |
5. Metodologies d'aprenentatge actives a l'aula de ciència | 5.1. Què són les metodologies actives 5.2. Flipped Classroom 5.3. Metodologia de les 5Es 5.4. Jocs i ludificació a les classes de ciència 5.5. Aprenentatge basat en problemes i en projectes (ABPs) 5.6. Treball cooperatiu 5.7. AICLE |
6. Metodologia TSS per a la formulació de bones preguntes d'examen | 6.1. Avaluació i assoliment de la competència científica 6.2. Dimensions i habilitats científiques 6.3. Protocol TSS (Testing Science Skills) |
7. El treball de les ciències en la formació professional | 7.1. Ensenyaments científics 7.2. El currículum en la formació professional 7.3. Titulacions científiques en formació professional 7.4. El model curricular 7.5. Programació 7.6. Programació d'unitats formatives. |
8. El desenvolupament d'una revolució científica | 8.1. La tectònica de plaques 8.2. Influència sobre el pensament actual |
9. La problemàtica actual de l'ensenyament de Geologia a secundària | 9.1. Argumentació i pensament crític 9.2. Aprenentatge per pensament crític |
10. Orientacions didàctiques per a l'ensenyament i aprenentatge de la Geologia | Tallers i recursos a l'aula |
11. Programació del procés d'ensenyament i aprenentatge de la Geologia | |
12. Sessions de continguts conceptuals: els principals agents erosius | 12.1. El cicle de l'aigua 12.2. Aigües subterrànies 12.3. Els glaciars 12.4. Deserts i vents 12.5. Línies de costa |