Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Arqueologia del Quaternari i Evolució Humana (Erasmus Mundus) (2012) |
Assignatures |
EPISTEMOLOGIA I TEORIA DEL CONEIXEMENT EN ARQUEOLOGIA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2020_21 |
Assignatura | EPISTEMOLOGIA I TEORIA DEL CONEIXEMENT EN ARQUEOLOGIA | Codi | 12785108 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Obligatòria | Segon | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
I. Bases del coneixement |
Definició d’epistemologia La ciència com a epifenomen de l’evolució. Ment i ciència El mètode científic. Les bases del coneixement científic |
II. Recerca i demostració |
Lògica de la recerca i de la demostració. Llenguatge Els límits de la ciència |
III. Mètodes en la història |
El creixement històric del coneixement versus revolucions científiques Conceptes de mètode |
IV. Ciència i arqueologia |
Ciència històrica Ciència arqueològica. Teoria, mètode i nivells analítics. El registre: representativitat, objectivitat i demostració La teoria de l’evolució com paradigma |
V. Ciència, societat i ètica |
Ciència i societat: socialització Ciència i ètica. Piltdown i la fíbula prenestina: el per què dels fraus. Ciència i gènere: Watson i Crick versus Franklin |