Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua |
Assignatures |
GRAMÀTICA I LÈXIC A LA CLASSE DE LLENGUA ANGLESA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2020_21 |
Assignatura | GRAMÀTICA I LÈXIC A LA CLASSE DE LLENGUA ANGLESA | Codi | 12865105 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Primer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
- What is grammar | - Types of grammar - Why teach grammar - What grammar to teach - Attitudes towards grammar and grammar teaching |
- How to teach grammar | - Knowledge of grammar - Developmental aspects of grammar learning - Grammar transfer - Approaches and methodologies - Raising grammar awareness - Designing grammar-based lessons and activities - Techniques and resources |
- Organizing feedback | - Corrective feedback - Peer feedback - (In)direct feedback - Overgeneralization and error analysis - Grammar assessment - Self-correction |
- Teaching vocabulary | - Word meaning - Vocabulary: typology and resources - Approaches and methodologies - Designing vocabulary-based lessons and activities - Assessing vocabulary knowledge |
Research | - Research on grammar teaching - Research on vocabulary teaching |