Enseñanza y Adquisi. de Inglés como Lengua Extranjera/Segunda Lengua |
Asignaturas |
GRAMÁTICA Y LÉXICO EN LA CLASE DE LENGUA INGLESA |
Contenidos |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2020_21 |
Asignatura | GRAMÁTICA Y LÉXICO EN LA CLASE DE LENGUA INGLESA | Código | 12865105 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 2º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
3 | Obligatoria | Primer | 1Q |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
tema | Subtema |
- What is grammar | - Types of grammar - Why teach grammar - What grammar to teach - Attitudes towards grammar and grammar teaching |
- How to teach grammar | - Knowledge of grammar - Developmental aspects of grammar learning - Grammar transfer - Approaches and methodologies - Raising grammar awareness - Designing grammar-based lessons and activities - Techniques and resources |
- Organizing feedback | - Corrective feedback - Peer feedback - (In)direct feedback - Overgeneralization and error analysis - Grammar assessment - Self-correction |
- Teaching vocabulary | - Word meaning - Vocabulary: typology and resources - Approaches and methodologies - Designing vocabulary-based lessons and activities - Assessing vocabulary knowledge |
Research | - Research on grammar teaching - Research on vocabulary teaching |