Educational guide Faculty of Arts |
english |
Teaching and Learning English as a Foreign/Second Language (2015) |
Subjects |
ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES |
Assessment |
IDENTIFYING DATA | 2020_21 |
Subject | ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES | Code | 12865202 | |||||
Study programme |
|
Cycle | 2nd | |||||
Descriptors | Credits | Type | Year | Period | ||||
3 | Optional | 1Q |
Competences | Learning outcomes | Contents |
Planning | Methodologies | Personalized attention |
Assessment | Sources of information | Recommendations |
Methodologies | Competences | Description | Weight | ||||
Presentations / oral communications |
|
As part of their group work on the design of an ESP course, students will have to deliver an oral presentation in class (online). | 20% | ||||
Problem solving, exercises in the classroom |
|
At the end of the course and individually, students will have to take a written test in which they can show they can deal with an ESP teaching situation. | 35% | ||||
Assignments |
|
In groups of 4-5 members, students will have to design an ESP course of their choice taking into account all the elements of ESP course design. They will have to carry out a Needs Analysis, set the objectives of the course, present s syllabus, develop or adapt materials for the course, design course assessment, and finally submit a powerpoint explaining the whole process of course design. | 20% | ||||
Debates |
|
Active participation in class activities and in debates on course readings will be worth 25 % of the final grade. | 25% | ||||
Others |
Other comments and second exam session | |||
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. Prova escrita final: L'estudiant haurà de demostrar que és capaç de detectar les errades més importants i/o els punts forts en el disseny d'un hipotètic curs d'ESP, o bé haurà de ser capaç de desenvolupar o adaptar una tasca de material d'ESP publicat per a les necessitats concretes d'un grup d'estudiants d'ESP. Presentació oral i treball: El treball sobre un "case study" d'ESP en concret que l'estudiant realitzi per escrit (en format powerpoint) i que després presenti oralment es podrà fer en grup si hi ha un nombre significatiu d'estudiants matriculats al curs. Aquest treball haurà de ser original i servirà per demostrar que efectivament l'estudiant ha assimilat els coneixements del curs. PLAGI: Si una part d'aquest treball no és original i s'ha plagiat, l'estudiant suspendrà el curs. El plagi constitueix una seriosa ofensa acadèmica que no es tolerarà en aquest curs. S'espera que l'estudiant universitari tingui un comportament acadèmic íntegre i responsable. |