Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Sistemes i Tecnologies de Conversió d'Energia (2019) |
Assignatures |
POLIGENERACIÓ D'ENERGIA I INTEGRACIÓ ENERGÈTICA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2020_21 |
Assignatura | POLIGENERACIÓ D'ENERGIA I INTEGRACIÓ ENERGÈTICA | Codi | 20755106 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4.5 | Obligatòria | Primer | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CE3 |
Aprèn els conceptes bàsics d'energia primària, energia final, conversió d'energia i eficiència energètica. Coneix els conceptes, característiques tècniques i els avantatges i inconvenients de la producció separada d'energia, cogeneració, trigeneració i poligeneració o multigeneració d'energia. Maneja els conceptes de sistemes descentralitzats o distribuïts d'energia i de xarxes de districte de calor i fred Coneix quines són i les característiques tècniques principals de les tecnologies que es poden emprar com a blocs bàsics en els sistemes de poligeneració. Calcula l'estalvi d'energia primària, les emissions de CO2 i els indicadors econòmics en instal·lacions de cogeneració, trigeneració i poligeneració pel que fa a sistemes de referència que és capaç d'identificar. Coneix i calcula sistemes de recuperació de calor fonamentalment de gasos d'escapament per a la generació de vapor o accionament de sistemes tèrmics. Coneix i calcula sistemes d'acumulació de calor i fred per a sistemes de poligeneració. Coneix i calcula sistemes de poligeneració d'energia basats en combustibles d'origen orgànic com el biogàs i la gasificació de biomassa. Coneix i calcula sistemes de poligeneració entre els productes finals es troba la producció d'aigua dessalada utilitzant per a la seva obtenció energia mecànica i tèrmica. Dimensiona i compara configuracions alternatives per al subministrament d'electricitat, calor i fred a un usuari industrial o per a edificis en base a indicadors energètics, ambientals i econòmics tenint en compte el seu perfil de demanda energètica específic. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. | |
CT3 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |