L’assignatura d'Espais i Recursos Turístics dóna resposta a la necessitat que tenen els futurs professionals del turisme de comprendre la rellevància que té l’organització de l’espai en la competitivitat i l’èxit de les destinacions turístiques. L’assignatura planteja els conceptes bàsics de la geografia del turisme. A través seu es posa de manifest: a. que el principal objecte d’ús, consum i gaudi del turista és el territori; b. que el turisme té una gran capacitat per a organitzar tot tipus d’espais i incidir en les seves estructures; i c. que aquesta capacitat ocasiona canvis que es poden conceptuar en termes d’impactes i analitzar com a tals. L’assignatura permet d’apreciar el caràcter fonamentalment dinàmic dels espais turístics i el paper de l’activitat en la creació de formes, funcions i estructures específiques i comparables. OBJECTIUS GENERALS: 1. Plantejar la dimensió territorial del turisme 2. Explicar l’articulació territorial del turisme 3. Presentar els efectes territorials del turisme
En aquesta assignatura
tant les classes teòriques com pràctiques seran de tipus mixt, és a dir, una
part de l'alumnat assistirà presencialment a l'aula i la resta d'estudiants
seguiran la classe simultàniament amb videoconferència. S'informarà dels grups
que podran assistir a cada sessió de forma presencial abans de l'inici de curs. |