Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (Seu Baix Penedès) (2009) |
Assignatures |
INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN LES DIFICULTATS DE COMUNICACIÓ I LLENGUATGE |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2020_21 |
Assignatura | INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN LES DIFICULTATS DE COMUNICACIÓ I LLENGUATGE | Codi | 11274224 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
MÒDUL 1. Competència en comunicació lingüística: fonaments conceptuals i tractament en el currículum d’educació infantil i primària. | Tema 1. Trets rellevants de l’enfocament curricular per capacitats i competències. Tema 2. Descripció, finalitats i caracterització dels components de la competència en comunicació lingüística. Tema 3. La competència comunicativa lingüística en el currículum d’infantil i primària. |
MÒDUL 2. Aprenentatge i ensenyança de la competència comunicativa lingüística en l’Educació Infantil. | Tema 1. Models explicatius del desenvolupament i l’aprenentatge de la llengua oral. Tema 2. Models explicatius dels primers aprenentatges de la lectura. Tema 3. Models explicatius dels primers aprenentatges de l’escriptura. Tema 4. Practiques educatives escolars i propostes didàctiques actuals en l’Educació Infantil per a l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua oral i escrita. |
MÒDUL3. Detecció, anàlisi i intervenció davant les principals dificultats associades a l’aprenentatge de la llengua oral i escrita en l’Educació Infantil. | Tema 1. El sentit de la intervenció psicoeducativa davant les dificultats de l'aprenentatge de la llengua en l’àmbit de l’escola infantil. Tema 2. Dificultats en l’aprenentatge de la comunicació oral i la seva intervenció. Tema 3. Dificultats en l’aprenentatge inicial de la lectura i la seva intervenció. Tema 4. Dificultats en l’aprenentatge inicial de l’escriptura i la seva intervenció. |