Descripció general i informació rellevant |
L'assignatura pretén oferir un acostament al Marc comú europeu de referència: aprenentatge, ensenyament, avaluació (MCER), document del Consell d'Europa que defineix les línies generals de l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües en el context europeu. Així mateix, s'ocupa de dos documents estretament vinculats amb el MCER: el Portfoli europeu de les llengües (PEL), instrument fonamental per a avaluar la nostra competència lingüística en relació amb altres idiomes, i el Plan curricular de l'Instituto Cervantes (IPPC), que constitueix el desenvolupament, en termes d'ensenyament i aprenentatge, per al cas de l'espanyol, dels nivells comuns de referència explicitats al MCER.
L’assignatura s'imparteix en dues modalitats, que comparteixen continguts, competències i resultats d'aprenentatge, el detall dels quals es pot consultar a l'apartat corresponent de la guia. En la modalitat presencial, l'assignatura es desenvoluparà d'acord amb la planificació i les metodologies descrites; en la modalitat a distància, es procurarà que resultin el més coincidents possibles, considerant les característiques pròpies de l'entorn virtual. Així mateix, les activitats d'avaluació seran comuns per a ambdues modalitats. |