Guia docent Facultat de Ciències Jurídiques |
català |
Innovació en la Intervenció Social i Educativa (2018) |
Assignatures |
POLÍTIQUES SOCIALS I MODELS INNOVADORS D'INTERVENCIÓ EN CONTEXTOS DE CANVI |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2020_21 |
Assignatura | POLÍTIQUES SOCIALS I MODELS INNOVADORS D'INTERVENCIÓ EN CONTEXTOS DE CANVI | Codi | 15685104 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Primer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
BLOC TEMÀTIC 1. Polítiques socials i polítiques publiques com a transformadores socials | 1.1 Disseny de polítiques públiques i la implementació de polítiques socials com a una eina indispensable pel benestar de les persones i per transformar les societats. 1.2 Participació de la ciutadania en el disseny de les polítiques públiques i en la seva implementació i avaluació. 1.3 Aproximació a experiències de polítiques d’educació, concretament, en temes d’educació intercultural i de gènere. |
BLOC TEMÀTIC 2. Polítiques i models innovadors. | 2.1 Revisió i redescobriment dels diversos models teòrics com a sustentadors de la intervenció social per tal de poder innovar la pràctica professional. 2.2 Anàlisi dels models, funció i aplicació des del microsistema al macrosistema. 2.3 La intervenció social des de la relació d’ajuda que s’estableix entre l’usuari i el professional (l’ajudat/i l’ajudant). |
BLOC TEMÀTIC 3. Revisió crítica dels paradigmes de comprensió de la intervenció social. Cap a models d’acció integrals i transdisciplinars. | 3.1 Els models d'acció integrals des d’una perspectiva humanista i sota un enfocament d’intervenció centrada en la persona i en el seu malestar. 3.2 La persona, el procés de transformació i l’acompanyen en la presa de consciència, i en la presa de decisions per poder abordar els seus problemes i aconseguir activar les competències necessàries, com per a afrontar amb autonomia en el futur situacions similars. 3.3 La transdisciplinarietat: perspectiva integradora dels diferents àmbits i nivells d’intervenció, a través d’un coneixement relacional i complex. |
BLOC TEMÀTIC 4. Estratègies de participació per a l'apoderament social i polític. | 4.1 La participació com a estratègia política i social per apoderar a la ciutadania. 4.2 La democràcia, com per exemple la democràcia deliberativa. 4.3 El paper dels moviments socials en la societat actual. 4.4 Anàlisi d'experiències que han destacat per fomentar de manera efectiva la participació política i social: impacte dels pressupostos participatius, els fòrums socials mundials, assemblees obertes i com aquestes han comportat un millora social. 4.5 Mecanismes de participació que articulen organismes públics per fomentar la inclusió dels col·lectius més vulnerables com: les dones, les minories ètniques, les persones amb discapacitat, la infància i les persones immigrades i refugiades |
BLOC TEMÀTIC 5. Prevenció del maltractament institucional amb metodologies respectuoses amb les persones | 5.1 Abordatge de les problemàtica del maltractament dins del les institucions tant als i les professionals com als usuaris/es. 5.2 El mobbiling, el bullying i la seva incidència en les institucions públiques. 5.3 Metodologies i actuacions per a la seva eradicació. Presentació i anàlisi d'estratègies establertes per aquestes metodologies i els resultats que han aconseguit. |