Guia docent Facultat d'Economia i Empresa |
català |
Emprenedoria i Innovació (2014) |
Assignatures |
VIGILÀNCIA TECNOLÒGICA |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2020_21 |
Assignatura | VIGILÀNCIA TECNOLÒGICA | Codi | 16655108 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Primer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Presentació de l'assignatura, estructuració dels temps, informació sobre el treball final, fitxa de l'alumne |
Sessió Magistral | Sessions teòriques a l'aula ordinària en relació a la metodologia de la vigilància sistemàtica o puntual: definició de les necessitats de vigilància (què, com); cerca, anàlisi i registre de la informació; difusió de la informació i posada en valor. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques | Aplicar a l'aula d'informàtica els coneixements impartits en les sessions magistrals: exercicis pràctics relacionats amb les fonts d'informació (selecció, ús i extracció d'informació de fonts formals i estructurades); eines específiques d'ús per a la vigilància tecnològica (selecció, ús i extracció d'informació de fonts informals no estructurades); i, eines d'anàlisi, difusió i publicació de la informació recuperada. |
Treballs | Selecció d’un cas d’estudi relacionat amb els interessos de l’alumne. El projecte consistirà en el disseny de les fases principals d’un sistema de VT: FCV, identificació de fonts, automatització de fonts, disseny d’un sistema de difusió i comunicació de la informació recopilada. |
Atenció personalitzada | En aquesta assignatura hi ha dos tipus d’atenció personalitzada: 1. Amb cita concertada. Dues reunions: inicial per comentar les possibles opcions per triar el supòsit pel projecte; una segona cita un cop iniciat el projecte per concretar-ne els detalls. 2. Atenció individualitzada en continu durant la realització dels exercicis pràctics a l’aula de TIC. |