Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Educació Primària (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES SOCIALS II |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES SOCIALS II | Codi | 11234113 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
9 | Obligatòria | Quart | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Introducció a l'alumne en la mecànica del que serà l'assignatura, indicant quins seran els punts forts de desenvolupament. |
Sessió Magistral | Reflexió sobre els conceptes essencials de la Didàctica de les Ciències Socials. Explicació pautada de les idees fonamentals de les disciplines socials que han de ser aplicades a l'aula. |
Seminaris | Formació sobre els problemes socials a resoldre per una professionalització didàctica a través del mètode cooperatiu, tot buscant iniciatives pràctiques. |
Pràctiques a laboratoris | Comprensió efectiva del tractament de les disciplines socials a l'Educació Primària a través del mètodes cooperatius. Exercicis adequats als cicles educatius. |
Treballs | Amb metodologies cooperatives: - Reflexió sobre les Pràctiques Externes i realització de treball per projectes. - Domini exhaustiu del disseny curricular. - Tractament de la literatura científica aplicada a l'aula. - Tractament de material didàctic. - Formació en valors cooperatius. - Comentaris de lectures. - Lligam amb l'entorn proper. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | Es buscarà de l'alumne un treball d'anàlisi i de síntesi raonat respecte a pràctiques multivariades. |
Pràctiques de camp/sortides | Preparació i execució real de diverses possibles sortides a l'entorn urbà de Tarragona. |
Atenció personalitzada | Aclariment de conceptes i ajuda en l'aplicació dels coneixements. |