Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Doble titulació de grau en Educació Infantil i d'Educació Primària (2013) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA III |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA III | Codi | 11904107 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
9 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
COLOMER, Teresa, “¿Quién promociona la lectura?", CLIJ, núm. 168, pp. 7-18. Barcelona., *CASSANY, D., Ensenyar llengua, 2002, Graó., CASSANY, D; LUNA, M.; SANZ, G. , 44 exercicis per a un curs d’expressió escrita. , 1991, Graó, CASSANY, D., Reparar l’escriptura., 1993, Graó, *CASSANY, Daniel , Descriure escriure, 1987, Empúries, *CAMPS, A. , La gramàtica a l'escola bàsica., 1998, Barcanova, CAMPS, A. , L’ensenyament de la composició escrita. , 1994, Barcanova, CAMPS, A. (comp.) , Seqüències didàctiques per aprendre a escriure. , 2003, Graó, *BALLESTEROS, C. , Didàctica de la llengua oral formal: continguts d’aprenentatge i seqüències., 2002.. Articles, Graó, BARTRA, A.; FERRER, M. , Gramàtica a l’aula. , 2000, . Articles, Graó., BOLÍBAR, S. , Avaluació de la composició infantil: 7-11: adaptació de la prova d’A.Galí. , 1984, Barcanova, BADIA, D.; VILÀ, M.; VILÀ, N, Joc de plom. Propostes per a l'expressió escrita., 1988, Graó, ALVAREZ, M., Tipos de escritos II: Exposición y argumentación, 1994, Arco Libro, CASSANY, D., La cuina de l’escriptura, 1993, Les Naus Empúries, CORMAND, J.M.; MATA, M., Quadres de fonologia catalana per a l'ensenyament de la lectura i l'escriptura., 1979, Biblograf., CORMAND, J.M.; MATA, M., Cuadros de fonología castellana para la enseñanza de la lectura y la escritura. , 1978, Biblograf., *CORREIG, M. , Fonologia aplicada, 1985, Rosa Sensat/Ed. 62, *DÍEZ DE ULZURRUN PAUSAS, L’aprenentatge de la lectoescriptura des d’una perspectiva constructivista. 2 vols, 2001, Graó, DD.AA., Dossiers de Rosa Sensat sobre l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura, Rossa Sensat, DURÁN, T. , Leer antes de leer. , 2002, Anaya, FERREIRO, E.; GÓMEZ PALACIO, M. (comp.) , Nuevas perspectivas sobre los procesos de lectura y escritura. , 1988, Siglo XXI, *GALÍ, A. , L'ensenyament de l'ortografia als infants., 1985, Barcino, GIL, C. , Leer, contar y jugar: actividades de animación a la lectura. , 2003, CCS, Madrid, *GRAVES, D. H. , Didáctica de la escritura. , 1991, Paidós, *LOMAS, C. y Otros. , Ciencias del lenguaje, competencia comunicativa y enseñanza de la lengua. , 1993, Paidós, MENDOZA, A. (coord.) , Didáctica de la Lengua y la Literatura para primaria. , 2003, Madrid: Prentice Hall., MENDOZA, A. , ): La diversitat de la llengua escrita. Usos i funcions. , 1990, Dossiers Rosa Sensat, *RÍO, M. J. del , Psicopedagogía de la lengua oral: un enfoque comunicativo. , 199, Barcelona, Horsori., SÁNCHEZ ENCISO, J. , Con)viure en la paraula: l’aula com a espai comunitari, 2007, Articles, Graó, SERRANO, S. , El regal de la comunicació., 2003, Barcelona: Ara Llibres. , *SOLÉ, Isabel , L’ensenyament de la comprensió lectora. , 198, CEAC, SMITH, F. , Comprensión de la lectura. , 1983, Trillas. , México TORRA, M., Taller d’escriptura creativa, 2009, , *VILA, N. , Tècniques d’expressió escrita. Cicles Inicial i Mitjà. , 1987, Dossiers Rosa Sensat., *TEBEROSKY, A.; COLOMER, T, Proposta constructivista per aprendre a llegir i escriure. , 2001, Vicens Vives, TOUGH, J. , Lenguaje, conversación y educación. El uso curricular del habla en La escuela desde los 7 años., 1989, Madrid: Visor., FONS ESTEVE, M, Llegir i escriure per a viure, 2006, LaGalera, CASSANY, D., Descriure escriure com s'aprèn a escriure, 1991, La Galera, , http://www.elhuevodechocolate.es , , , http://www.monografias.com/trabajos15/metodos-creativos/metodos-creativos.shtml , , , http://www.xtec.cat , , , http://www. edu365.primaria , , , http://academia.uat.edu.mx/parter/asesoria/escribir.htm , , PAGÈS JORDÀ, V., De Robinson Crusoe a Peter Pan. Un canon de literatura juvenil, 2009, Ariel, Barcelona MENDOZA, A., La educación literaria desde la LIJ, 2005, Universidad Castilla-La Mancha, Cuenca MENDOZA, A, i ROMEA, C. (coord.), El lector ante la obra hipertextual, 2012, Horsori, Barcelona LLUCH, G., Análisis de narrativas infantiles i juveniles, 2003, Universidad de Castilla-La Mancha, Cuenca COLOMER, T., Introducción a la literatura infantil i juvenil actual, 2010, Síntesis, Madrid COLOMER, T., La formació del lector literari, 1998, Barcanova, Barcelona DURAN, T., Àlbums i altres lectures. Anàlisis dels llibres per a infants, 2007, Rosa Sensat, Barcelona BLOOM, H., El cànon occidental, 1995, Columna, Barcelona COLOMER, T. et al., Siete llaves para valorar las historias infantiles, 2002, Fundación Germán Sánchez Ruipérez, Madrid |
Amb * les obres més fonamentals i bàsiques. La webgrafia serà penjada al moodle. |
|
Complementària | |
Revistes: - Articles (Didàctica de la llengua i la Literatura) Ed. Graó. - CLIJ (revista de literatura infantil i juvenil) Ed. Torre de Papel. -Cuadernos de Pedagogía. -GUIX d’Infantil, Ed. Graó. -In-fàn-ci-a (educar de 0 a 6), Rosa Sensat. -Perspectiva escolar, Rosa Sensat. Webgrafia: • http://www.ciudadseva.com/textos/teoria/hist/anonimo.htm
|