Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Grau en Anglès (2009) |
Assignatures |
LITERATURA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | LITERATURA | Codi | 12274001 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Formació bàsica | Primer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
TEMARI PRIMER QUADRIMESTRE 1. CONCEPTES FONAMENTALS 2. PANORAMA D'ALGUNES DE LES PRINCIPALS TEORIES DEL SEGLE XX (I): FORMALISME, ESTRUCTURALISME, ESTÈTICA DE LA RECEPCIÓ. 3. PANORAMA D'ALGUNES DE LES PRINCIPALS TEORIES DEL SEGLE XX (II):TEORIA CRÍTICA, FEMINISME, ESTUDIS CULTURALS i POSTCOLONIALS. |
1.1 Definició dels conceptes de "Teoria Literaria" i de "Literatura Comparada". De "literarietat" i de "literatura nacional". Nocions de "clàssic" i de "cànon". 1.2 La interpretació del text: corrents teòriques i metodologies crítiques per a l'estudi de la literatura. El concepte de "intertextualitat". 2.1 El formalisme rus 2.2 Roman Jakobson i la "funció poètica" 2.3 Roland Barthes y "La mort de l'autor" 2.4 H. R. Jauss i l'"Estètica de la recepció". 3.1 L'Escola de Frankfurt. 3.2 Crítica feminista: Toril Moi, Irigaray, Gilbert y Gubar 3.3 Estudis Culturals 3.4 Estudis postcolonials: Edward Said, Jamaica Kincaid. |
SECOND TERM | |
Romanticism. | The first module will focus on analysing literary works in historical and sociocultural context. We will have a look at Romanticism. Romanticism challenged the Enlightenment ideals of reason, order and balance and privileged the imagination, freedom of spirit and subjective experience. Main authors: William Wordsworth, Samuel Taylor Coleridge, John Keats, William Blake, Mary Shelley. |
Literary Utopia and Dystopia. | The second module will centre on one literary genre and its development. We will learn about literary utopia and dystopia. Main texts: Sir Thomas More "Utopia", George Orwell "Nineteen Eighty-Four", Margaret Atwood "The Handmaid’s Tale". |
Dystopian Writing for Young Adults. |
The aim of the third module will be learning how to analyse literary works written for a specific audience. We will deal with literature for children and young adults. The main text: Lois Lowry "The Giver". |