Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua |
Assignatures |
GRAMÀTICA I LÈXIC A LA CLASSE DE LLENGUA ANGLESA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | GRAMÀTICA I LÈXIC A LA CLASSE DE LLENGUA ANGLESA | Codi | 12865105 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Primer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
- Teaching grammar | - What is grammar - Why teach grammar - What grammar to teach - Knowledge of grammar - Developmental aspects of grammar acquisition - Implicit and explicit grammar - Grammar transfer |
- How to teach grammar | - Approaches and methodologies - Techniques and resources - Raising grammar awareness - Designing grammar-based lessons and activities |
- Organizing feedback | - Corrective feedback - Grammar assessment - Error analysis |
- Teaching vocabulary | - Word meaning - Vocabulary: typology and resources - Approaches and methodologies - Designing vocabulary-based lessons and activities - Assessing vocabulary knowledge |
- Research | - Research on grammar teaching - Research on vocabulary teaching |
- Beliefs and attitudes | - Beliefs about grammar instruction - Beliefs about vocabulary instruction |