Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua |
Assignatures |
APRENENTATGE INTEGRAT DE CONTINGUTS I LLENGÜES ESTRANGERES (*AICLE) |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | APRENENTATGE INTEGRAT DE CONTINGUTS I LLENGÜES ESTRANGERES (*AICLE) | Codi | 12865203 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1- Introduction to CLIL | 1.1 What is CLIL? 1.2 Definitions of CLIL 1.3 CLIL Models and Contexts 1.4 Subject and Language teachers’ roles and feedback |
2- CLIL Framework | 2.1 Do Coyle’s 4Cs 2.2 Content: Teaching Objectives / Learning outcomes 2.3 Communication: 3As tools 2.4 Cognition: Bloom’s Taxonomy 2.5 Culture |
3- Planning and designing a CLIL unit |
3.1 Reflecting on the CLIL theoretical and practical framework 3.2 Analyzing CLIL Planning examples 3.3 Assembling materials and sequencing tasks:Scaffolding 3.4 Auditing your work: Cummins Matrix 3.5 Assessment: Summative /Formative/Peer |
4-Collaborative Learning | 4.1 Analyzing Kagan’s cooperative structures 4.2 Using Cooperative Structures |