Guia docent Facultat de Ciències Jurídiques |
català |
Grau en Treball Social (2009) |
Assignatures |
HABILITATS DEL TREBALLADOR SOCIAL |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | HABILITATS DEL TREBALLADOR SOCIAL | Codi | 15224008 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Primer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral | Mitjançant sessions presencials, virtuals sincròniques i asincròniques i amb el suport de material audiovisual previament penjat al moodle s'explicarà la teoria que figura al programa de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis | Aplicació del contingut general de les sessions teòriques: recerca d’informació, anàlisis de casos pràctics, Problemes realitzats a través de les TIC. |
Presentacions / exposicions | Diferents exercicis virtuals en funció de cada mòdul de l'assignatura. Presentació oral de manera presencial d'un tema social en parelles. |
Treballs | Elaboració en parelles del treball escrit de defensa d'un tema social que serà també avaluat en la seva presentació oral. Cal posar en pràctica els continguts de les diferents temàtiques. |
Tècnica del dilema | Dilemes a partir del codi deontològic. Per grups posar dos supòsits: uno en que no es compleixi el codi i l'altre en que si |
Treballs col·laboratius. | En grups de treball es fa una recerca d'un ámbit de actuació del treballador social i d'un servei d'intervenció social. S'ha de redactar un treball escrit i una infografìa com resum gràfic del continguat |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada | S'exigeix als estudiants la lectura i treball de la documentació publicada en diferents formats amb l'objectiu de facilitar a l'estudiantat el desenvolupament de les competències de caràcter més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament de activitats pràctiques. S'utilitzaran els entorns virtuals de suport a la docència, donat el caràcter semipresencial d'aquest curs, però els estudiants han de llegir constantment el material i textos proposats pel professorat. |
Fòrums de debat | Es proposaran temes vincultas als dilemes ètics sobre situacions pràctiques treballats per debatre al forum del moodle |
Atenció personalitzada | Si fos necessari els estudiants poden demar tutories individuals per exposar les seves dubtes i/o dificultats per seguir l’avaluació continuada. |