Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Educació Social (2009) |
Assignatures |
INVESTIGACIÓ I AVALUACIÓ EN EDUCACIÓ |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | INVESTIGACIÓ I AVALUACIÓ EN EDUCACIÓ | Codi | 11224105 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
18 | Obligatòria | Segon | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. La investigació educativa | - Introducció: Ciència, coneixement i investigació. - Concepte i evolució històrica de la investigació educativa. - Potencialitats i limitacions de la investigació. - Els paradigmes i els enfocaments d'investigació. - El problema i les fonts documentals. - El disseny de la investigació. - Tècniques i instruments per l'obtenció de dades. - Procediments i tècniques per l'anàlisi de dades. - Elaboració i difusió de conclusions. |
2. L'avaluació educativa | - Concepcions avaluatives. - Funcions de l'avaluació. - Tipus d'avaluació. - L'avaluació com a procés. - La metaavaluació. - Alguns tòpics d'interès en relació a l'avaluació educativa. - Àmbits bàsics de l'avaluació educativa. |
3. El diagnòstic educatiu | - La teoria del diagnòstic educatiu (concepte, evolució històrica, objectius, funcions, àmbits i altres qüestions) - El disseny del diagnòstic educatiu: Fases del procés diagnòstic. - Aplicació del diagnòstic educatiu: Camps d'observació, procediments, anàlisi i interpretació dels resultats, orientació i assessorament, informe i protocols. |