Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Educació Infantil (Seu Baix Penedès) (2009) |
Assignatures |
DIFICULTATS D'APRENENTATGE I TRASTORNS DEL DESENVOLUPAMENT |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | DIFICULTATS D'APRENENTATGE I TRASTORNS DEL DESENVOLUPAMENT | Codi | 11274009 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Segon | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
Sánchez A., TorresJ., Educación especial I y II, Pirámide, 1998 Cardona M.C., Diversidad y educación inclusiva, Pearson, 2005 Orjales I., Déficit de atención con hiperactividad : manual para padres y educadores, CEPE, 1999 Soutullo C., Convivir con niños y adoelscentes con trastorno por déficit de atención e hiperactividad, Panamericana, 2008 Galligó M., El aprendizaje y sus trastornos: consideraciones psicológicas y pedagógicas, CEAC, 2003 Mena Pujol B., El alumno con TDAH, Jassen, 2006 Jané M.C. , Llenguatge i psicopatologia de la infantesa i l'adolescència, Universitat autònoma de Barcelona, 2001 Lou M.A., López N., Bases psicopedagógicas de la educación especial, Pirámide, 1999 García Sanchez J.N, Dificultades del desarrollo, Pirámide, 2007 American Psychiatric Association, DSM-5. Manual Diagnóstico y Estadístico de los Trastornos Mentales, Panamericana, 2014 Martos, J., Ayuda, R., Freire, S., González, A. y Lorente, M., Trastornos del espectro autista de alto funcionamiento: otra forma de aprender, Editorial CEPE, 2011 Juan Luis Castejón Costa, Dificultades y Trastornos del Aprendizaje en Infantil y Primaria, Editorial Club Universitario, 2011 Ezpeleta, L. i Toro, J., Psicopatología del desarrollo, Pirámide, 2014 Castejón, J. L. & Navas, L., Dificultades y trastornos del aprendizaje y del desarrollo en infantil y primaria (Edición adaptada y ampliada)., Editorial Club Universitario, 2017 Belloch, A.;Sandín, B., Ramos, F., Manual de Psicopatología II., Ed Mc Graw Hill, 2020 |
Complementària |
Orjales I., Polaino A, Programas de intervención cognitivo-conductual para niños con déficit de atención con hiperactividad , CEPE, 2002 Orjales I., Claves para afrontar la vida con un hijo con TDAH : "Mi cabeza... es como si tuviera mil pies" , Pirámide, 2009 Comellas M.J., Dificultats d'aprenentatge: diversos referents d'èxit , Universitat Autònoma de Barcelona, 2003 Miranda A., Fortes C., Gil M.D., Dificultades del aprendizaje de las matemáticas : un enfoque evolutivo, Archidona, 2000 González Manjón D., Las Dificultades de aprendizaje en el aula , Edebé, 2002 Aguilera, A. (coord.), Introducción a las Dificultades del Aprendizaje, Ed Mc Graw Hill, 2004 Janin, B., Vasen, J., Fusca, C., Dislexia y dificultades de aprendizaje. Aportes desde la clínica y la educación.Dislexia y dificultades de aprendizaje. Aportes desde la clínica y la educación., Noveduc, 2017 VVAA, Manual de Psicología Clínica de la Infancia y la Adolescencia. Bases para una nueva especialidad., Ed Mc Graw Hill, 2020 |