L’assignatura proposa un recorregut singular a través de la Història de la Música i l’Espectacle, des del segle XVI fins als inicis del segle XXI, sempre dins el context de les cultures que anomenem occidentals. El principal fil conductor del programa serà la idea del retorn, la mirada enrere que vol recuperar llenguatges antics i que, sovint sense intenció de fer-ho, esdevé motor d’innovació,inflexió o canvi de paràmetres estètics. El punt on confluiran els esmentats retorns serà, inevitablement , la Tragèdia, des d’una experimentació que vol ser,de fet, un exercici de reconstrucció arqueològica sense vestigis sonors. Aquesta paradoxa esdevindrà essencial per consolidar tècniques compositives que ens duran, des dels dies de la “Camerata Fiorentina”fins als temps de Wagner, al desenvolupament o a l’amplificació fins als seus propis límits dels gèneres musicals amb contingut dramàtic, recuperant formes i recursos teatrals atribuïts als models heretats de la Grècia antiga Aquesta assignatura haurà de jugar amb la presencialitat i la virtualitat en tants per cent que encara no podem determinar. Durant el mes de setembre i abans de l’inici de les classes, el calendari amb totes les activitats docents previstes (horaris i espais) estarà a l’abast de l’estudiant alt al campus virtual En cas que es necessiti traducció de continguts al casstellà, anglès, francès, italià o alemany, podeu establir contacte amb mariarosa.tamarit@urv.cat. Aquesta
assignatura s’impartirà amb la màxima presencialitat que permetin les
indicacions de les autoritats sanitàries. En començar el curs, el calendari
amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais) estarà disponible al Campus Virtual
(Moodle) de l’assignatura.
|