Guia docent Facultat de Química |
català |
Nutrició i Metabolisme (2012) |
Assignatures |
CULTIUS CEL·LULARS COM A MODEL EXPERIMENTAL PER ESTUDIS NUTRICIONALS |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | CULTIUS CEL·LULARS COM A MODEL EXPERIMENTAL PER ESTUDIS NUTRICIONALS | Codi | 13675212 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Funció intestinal de barrera. Disseny experimental per a l’estudi de la funció epitelial de barrera. |
Organització de la paret intestinal. Components funció barrera. Via paracel·lular i transcel·lular. Unions estretes.Disseny experimental per a l’estudi de la funció epitelial de barrera. Marcadors de la via paracel·lular. Determinació de la resistència elèctrica transepitelial. |
2. Vies i mecanismes per a l’absorció intestinal de nutrients. Fonament dels models experimentals. |
Difusió simple. Transport mediat equilibratiu i concentratiu. Metodologies in vivo i in vitro per a l’estudi de l’absorció intestinal. Avantatges i limitacions. Disseny experimental per a l’estudi del transport transcel·lular. Paper del components de la dieta sobre l’absorció de nutrients i la funció epitelial de barrera. |
3. Biologia dels cultius cel·lulars. |
Tipus de cultius. Fonament del cultius cel·lulars utilitzats en estudis nutricionals: aproximació a la fisiologia del sistema digestiu. Línies cel·lulars intestinals: Caco-2, HT-29, IEC-6 i T84. |
4. Infraestructura, equipaments i medis de cultiu. |
Instal·lacions per al cultiu cel·lular. Requeriments del laboratori de cultius. Equipament per a la manipulació i l’observació de les cèl·lules en cultiu. Medis de cultius: requeriments mínims i suplementació. Suports per al cultiu. |
5. Tècniques bàsiques de cultiu cel·lular. | Com treballar a la sala de cultius. Sembra, propagació, manteniment, divisió i conservació de línies. Estratègies de caracterització i diferenciació. |