Guia docent Facultat de Ciències Jurídiques |
català |
Grau en Treball Social (2009) |
Assignatures |
TÈCNIQUES QUALITATIVES D'INVESTIGACIÓ SOCIAL |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | TÈCNIQUES QUALITATIVES D'INVESTIGACIÓ SOCIAL | Codi | 15224111 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
BOURDIEU, P.-CHAMBOREDON, J.-Cl.-PASSERON, J.-Cl. (1989), El oficio de sociólogo. Presupuestos epistemológicos. Madrid : Siglo XXI. GARCÍA FERRANDO, M.-IBÁÑEZ, J.- ALVIRA, F. (1986), El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. Madrid: Alianza Universidad. HAMMERSLEY, M.-ATKINSON, P. (1994), Etnografía. Métodos de investigación. Barcelona: Paidós. PUJADAS, Joan Josep (coord.)(2010), Etnografía. Barcelona : Editorial UOC. TAYLOR, S. J. i BOGDAN, R. (1986), Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Buenos Aires: Paidós. |
|
Complementària | |
BARLEY, N. (1989), El antropólogo inocente. Barcelona, Anagrama. GARCIA JORBA, J. M. (2000), Diarios de campo Madrid, CIS. GEERTZ, C. (1994), “’Desde el punto de vista del nativo’: sobre la naturaleza del conocimiento antropológico”, a GEERTZ, C. Conocimiento local. Ensayos sobre la interpretación de las culturas. Barcelona, Paidós: 73-90. GUASCH, O. (1997), Observación participante., Madrid, CIS. LLOBERA, J. R. (1990). “El trabajo de campo, ¿panacea antropológica o camisa de fuerza epistemológica?, a LLOBERA, J. R., La identidad de la antropología. Barcelona: Anagrama, pp. 23-52. MALINOWSKI, B. (1975), “Confesiones de ignorancia y fracaso” a LLOBERA, J. R., La antropología como ciencia., Barcelona: Anagrama, pp. 129-139. PONS, I. (1993), Programación de la investigación social. Madrid, CIS. PUJADAS, J. J. (1992), El método biográfico: El uso de las historias de vida en ciencias sociales. Madrid, CIS. VELASCO, H.-DÍAZ, A. (1997), La lógica de la investigación etnográfica. Un modelo de trabajo para etnógrafos de la escuela. Madrid: Trotta |