Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Educació Primària (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS II |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2022_23 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS II | Codi | 11234111 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Tema 1. Presentació de l'assignatura. Natura de la ciència. | SUBTEMA 1.1.- Introducció de l’assignatura. Presentació dels reptes que els alumnes hauran d'afrontar; temporització, metodologies i criteris d’avaluació que es faran servir. Análisi de les proves de competències bàsiques de l'àrea "Coneixement del Medi Natural" que els alumnes de 6è curs d'educació primària realitzen. SUBTEMA 1.2.- Com funciona la ciència? Natura de la ciència, gestió de la incertesa i la importància de les evidències. |
Tema 2. Introducció al Mètode Científic i al Procés de Disseny en Enginyeria. | SUBTEMA 2.1.- Què és "el mètode científic"? SUBTEMA 2.2.- La importància de les preguntes a la indagació científica. Hipòtesi i la seva comprovació. el disseny experimental i les seves variables. Representació gràfica de resultats. SUBTEMA 2.3.- Les diferències i similituds entre la Ciència i la Enginyeria en el procés de construcció de la competència científica. SUBTEMA 2.4.- Procés de Disseny en Enginyeria. La importància de la pluja d'idees i el treball col·laboratiu en la generació de prototips. |
Tema 3. Aprenentatge basat en indagacions. | SUBTEMA 3.1.- “inquiry-based learning” (aprenentatge basat en indagacions). Observacions, plantejament d’interrogants i la cerca de respostes. Articles sobre experiències. SUBTEMA 3.2.- Disseny d'una activitat seguint la metodologia de l'aprenentatge basat en indagacions. |