Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Educació Primària (2009) |
Assignatures |
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT SOCIAL, LINGÜÍSTICA I CULTURAL DE L'ESCOLA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2022_23 |
Assignatura | ATENCIÓ A LA DIVERSITAT SOCIAL, LINGÜÍSTICA I CULTURAL DE L'ESCOLA | Codi | 11234224 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
TEMA 1. Diversitat cultural i lingüística en l’educació | 1.1. L’educació intercultural i altres models d’intervenció educativa en la diversitat cultural 1.2. Àmbits d'intervenció psicoeducativa en situacions multiculturals en àmbits educatius diversos: escola, lleure i educació d’adults. 1.3. Continguts educatius, elements d'organització educativa, i actituds i valors dels professionals de l'educació en contextos de diversitat cultural |
TEMA 2. El centre acollidor amb la diversitat social, cultural i lingüística | 2.1. La gestió dels centres educatius des d'una perspectiva intercultural: organització de l'atenció educativa a l'alumnat de recent incorporació i desenvolupament de plans d’intervenció individuals 2.2. L'escola intercultural: antecedents i marc legal. 2.3. L'actitud acollidora i el procés d'adaptació de l'alumne el centre escolar i la seva família 2.4 Plans Educatius d'entorn i els projectes lingüístics com a eixos del centre intercultural |
TEMA 3 Mesures i suports universals per a l’atenció a la diversitat social, lingüística i cultural a l’escola | 3.1. Personalització de l’aprenentatge. 3.2. Mesures efectives per l’èxit educatiu dels alumnes en contextos de diversitat social, lingüística i cultural. 3.3. Mesures i suports universals: organització i metodologies. 3.3. Organització d’entorns educatius que afavoreixen aprenentatge de la llengua oral 3.4 Aplicacions metodològiques afavoridores de l'atenció a la diversitat a l'aula . |
TEMA 4. L’ aula com a context comunicatiu i lingüístic | 4.1. El desenvolupament comunicatiu i lingüístic en el context escolar. 4.2. L'adquisició del llenguatge. Implicacions de la intervenció naturalista. 4.3. Implicacions educatives de l’aprenentatge de la llengua en un context social i cultural divers. 4.4. Creació de situacions comunicatives que afavoreixin la comunicació i el llenguatge de l’ alumne. 4.5. Contextos socials i lingüístics dels alumnes i les seves families i processos de intervenció educatius per la millora dels resultats d'aprenentatge |