Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Educació Primària (2009) |
Assignatures |
PRÀCTIQUES EXTERNES I |
Resultats d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2022_23 |
Assignatura | PRÀCTIQUES EXTERNES I | Codi | 11234401 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
21 | Pràctiques Externes obligatòria | Tercer | 2Q conv. única |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Dissenya, desenvolupa i avalua una unitat didàctica. Utilitza les tècniques i recursos didàctics necessaris per una bona gestió del procés educatiu a l’aula. Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia. | |
A2 |
Dissenya, desenvolupa i avalua una unitat didàctica. Utilitza les tècniques i recursos didàctics necessaris per una bona gestió del procés educatiu a l’aula. Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia. Accepta i integra les crítiques sobre la seva actuació com a futur mestre. | |
A3 |
Dissenya, desenvolupa i avalua una unitat didàctica. Utilitza les tècniques i recursos didàctics necessaris per una bona gestió del procés educatiu a l’aula. Aplica les habilitats de comunicació i interacció didàctica. Elabora un discurs breu, coherent i que comuniqui els resultats del treball. Comunica correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat. Accepta i integra les crítiques sobre la seva actuació com a futur mestre. | |
A4 |
Dissenya, desenvolupa i avalua una unitat didàctica. Utilitza les tècniques i recursos didàctics necessaris per una bona gestió del procés educatiu a l’aula. Identifica les característiques de l’alumnat sobre el qual incidirà. | |
A5 |
Dissenya, desenvolupa i avalua una unitat didàctica. Utilitza les tècniques i recursos didàctics necessaris per una bona gestió del procés educatiu a l’aula. | |
A6 |
Dissenya, desenvolupa i avalua una unitat didàctica. Utilitza les tècniques i recursos didàctics necessaris per una bona gestió del procés educatiu a l’aula. Accepta i integra les crítiques sobre la seva actuació com a futur mestre. Coneix els serveis, centres i institucions vinculades a l’àmbit professional del mestre. Identifica els aspectes institucionals i organitzatius més rellevants del servei, centre o institució escollida per el desenvolupament de les pràctiques. | |
A7 |
Utilitza les tècniques i recursos didàctics necessaris per una bona gestió del procés educatiu a l’aula. Accepta i integra les crítiques sobre la seva actuació com a futur mestre. | |
A8 |
Utilitza les tècniques i recursos didàctics necessaris per una bona gestió del procés educatiu a l’aula. Demostra pensament crític i creatiu. Accepta i integra les crítiques sobre la seva actuació com a futur mestre. | |
A9 |
Dissenya, desenvolupa i avalua una unitat didàctica. Utilitza les tècniques i recursos didàctics necessaris per una bona gestió del procés educatiu a l’aula. Demostra pensament crític i creatiu. Accepta i integra les crítiques sobre la seva actuació com a futur mestre. Actua de manera ètica en les activitats relacionades amb l’exercici de la professió de mestre. | |
A10 |
Dissenya, desenvolupa i avalua una unitat didàctica. Utilitza les tècniques i recursos didàctics necessaris per una bona gestió del procés educatiu a l’aula. Demostra pensament crític i creatiu. Accepta i integra les crítiques sobre la seva actuació com a futur mestre. | |
A11 |
Dissenya, desenvolupa i avalua una unitat didàctica. Utilitza les tècniques i recursos didàctics necessaris per una bona gestió del procés educatiu a l’aula. Demostra pensament crític i creatiu. Coneix els serveis, centres i institucions vinculades a l’àmbit professional del mestre. Identifica els aspectes institucionals i organitzatius més rellevants del servei, centre o institució escollida per el desenvolupament de les pràctiques. | |
A12 |
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia. Accepta i integra les crítiques sobre la seva actuació com a futur mestre. Actua de manera ètica en les activitats relacionades amb l’exercici de la professió de mestre. Coneix els serveis, centres i institucions vinculades a l’àmbit professional del mestre. Identifica els aspectes institucionals i organitzatius més rellevants del servei, centre o institució escollida per el desenvolupament de les pràctiques. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes Comprèn els elements que composen una disciplina Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge Fa aportacions significatives o certes innovacions Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge Dissenya, desenvolupa i avalua una unitat didàctica. Utilitza les tècniques i recursos didàctics necessaris per una bona gestió del procés educatiu a l’aula. Aplica les habilitats de comunicació i interacció didàctica. Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia. Elabora un discurs breu, coherent i que comuniqui els resultats del treball. Comunica correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat. Demostra pensament crític i creatiu. Accepta i integra les crítiques sobre la seva actuació com a futur mestre. Actua de manera ètica en les activitats relacionades amb l’exercici de la professió de mestre. Coneix els serveis, centres i institucions vinculades a l’àmbit professional del mestre. Identifica els aspectes institucionals i organitzatius més rellevants del servei, centre o institució escollida per el desenvolupament de les pràctiques. Identifica les característiques de l’alumnat sobre el qual incidirà. | |
B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges Elabora una estratègia per a resoldre el problema Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables Té un mètode d’ anàlisis que li permet identificar causes poc evidents i avaluar el seu impacte en els problemes Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes Troba la solució adequada Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini Dirigeix el procés sistemàtic de treball per a la presa de decisions en grup Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions | |
B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses Busca nous procediments i mètodes per fer les coses Experimenta amb procediments nous Identifica els resultats de la innovació Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar Té en compte a qui i com afecta la innovació Troba nous mètodes per fer les coses Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts Analitza riscos i beneficis de la innovació Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera Dissenya nous productes, processos,...analitzant riscos i beneficis Aplica tècniques innovadores i obté resultats Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia. Demostra pensament crític i creatiu. Accepta i integra les crítiques sobre la seva actuació com a futur mestre. | |
B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst Pren decisions de manera encertada basant-se en dades Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa Proposa millores a les orientacions relatives de com realitzar el treball amb qualitat Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’ acord amb una sistemàtica Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible. Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica Elabora un discurs breu, coherent i que comuniqui els resultats del treball. | |
B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles. Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva Accepta i compleix les normes del grup Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits Dirigeix reunions amb eficàcia Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip Elabora un discurs breu, coherent i que comuniqui els resultats del treball. | |
B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués En les seves presentacions utilitza medis de suport Sap respondre a les preguntes que se li formulen Es presenta voluntari per fer presentacions oportunes en públic El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,... Fa presentacions interessants i convincents Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,... Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...) Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg Adapta la forma del missatge a les diverses situacions Aplica les habilitats de comunicació i interacció didàctica. Elabora un discurs breu, coherent i que comuniqui els resultats del treball. Comunica correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat. | |
B8 |
Utilitza les tècniques i recursos didàctics necessaris per una bona gestió del procés educatiu a l’aula. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada Explica i justifica breument les seves opinions i projectes Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors Comprèn les idees bàsiques de programes de ràdio o televisió Comprèn informació i articles de caràcter rutinari Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts | |
C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació | |
C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa | |
C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics | |
C6 |
Identifica necessitats de formació Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral |