2022_23
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau en Educació Infantil (2009)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA I
   Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A6
La resolució de les problemàtiques plantejades així com l'anàlisi, la justificació i el plantejament tindran una avaluació continuada. També, els exercicis i les activitats de realització a l'aula. En tots dos casos, serà proporcional a l'entitat de la tasca.
Es tindrà en compte l'assistència i participació a classe.
20%
Presentacions / exposicions
A6
Es tindrà en compte la pertinença dels continguts desenvolupats així com la motivació i la capacitat de resoldre els dubtes plantejats.
L'assistència a les presentacions serà obligatòria.
30%
Treballs
A6
Els treballs consistiran en la realització i la presentació de projectes proposats per al nivell. En aquests, es valorarà la seva correcta seqüenciació i realització, l'adequació de les activitats, la creativitat, la implicació en el projecte de cada membre del grup, la seva correcta coordinació, la qualitat final i la correcció en la presentació.
10%
Debats
A6
El debat consisteix en un exercici de reflexió i argumentació sobre conceptes emprats a l'assignatura així com els aspectes relacionats amb les etapes de l'infant, la problemàtica social que envolta les situacions multiculturals i les metodologies. 10%
Proves mixtes
A6
S'avaluaran els coneixements teòrics, l'anàlisi i el seu plantejament.
L'assistència a la prova serà obligatòria.
30%
Altres  

-

-
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La concreció de la metodologia de l'assignatura es recolza en les següents decisions metodològiques:

-La conformació de grups d'estudiants per a la realització de les propostes didàctiques plantejades en l'assignatura.

-La concepció d'una avaluació formativa i sumativa per a cadascuna de les propostes didàctiques. La sumativa constituïda pels següents components: l'autoavaluació de cada estudiant amb un valor de fins al 15% del pes de la qualificació final, l'avaluació entre els diferents integrants del grup amb un valor de fins al 35% i, finalment, l'avaluació a càrrec del professor amb pes de fins al 50% de la qualificació final.

-La realització i lliurament de les propostes didàctiques dins del termini i en la forma escaient. En aquest sentit, tota proposta didàctica presentada fora del termini estipulat tindrà una penalització del 25% del total de la qualificació. No s'acceptarà cap lliurament un cop superats els cinc dies de la data límit. En aquest últim cas, l'estudiant i/o el grup percebran una qualificació d'absent que s'inclourà en la mitjana general de qualificacions.

-La justificació mitjançant certificat vàlid de la impossibilitat de realitzar alguna de les propostes didàctiques sol·licitades i per a situacions de força major establertes per la normativa vigent. En defecte d'això, la proposta no serà avaluada pel professor.

-L'assistència obligatòria a la prova mixta.

-L'existència d'una segona convocatòria de la prova mixta prèviament pactada amb els/les estudiants i solament per a aquells casos que van suspendre la primera i/o no van poder assistir per raons de força major degudament justificades. La segona convocatòria no es contempla com a opció per a pujar nota i la seva qualificació màxima serà de cinc.

-La realització de propostes didàctiques extres a les estipulades que, per necessitat, el responsable de l'assignatura consideri pertinents.

-La possibilitat de realitzar un pla alternatiu, prèviament acordat amb el responsable de l'assignatura, només per causes excepcionals de força major degudament justificades. Aquest pla suposa la sol·licitud de l'excepció en un període no superior als quinze dies des de l'inici del dictat de l'assignatura, la realització individual de cadascuna de les propostes didàctiques i l'assistència obligatòria a la prova mixta.

-L'aplicació de la política lingüística de la URV.

-L'aplicació de la normativa acadèmica vigent de la universitat per a les carreres de grau i màster.