Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009) |
Assignatures |
APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2022_23 |
Assignatura | APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT | Codi | 11605101 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Obligatòria | Primer | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Mòdul 1. Psicologia del desenvolupament | 1. Principis generals del desenvolupament humà i la seva relació amb els processos d'ensenyament-aprenentatge. 2. El desenvolupament durant l'adolescència i els seus efectes en el comportament. 3. El desenvolupament adolescent en la forma de pensar i afrontar problemes. 4. Desenvolupament humà en l'adolescència i la diversitat. 5. Desenvolupament cognitiu de l'adolescent. 6. El desenvolupament de la identitat. 7. L'amistat i les relacions personals. |
Mòdul 2. Construcció del coneixement escolar. | 1.Tipus de continguts escolars. 2. Aprendre a aprendre. Regulació i gestió de l’activitat d’aprenentatge personal i grupal. Les estratègies d’aprenentatge. |
Mòdul 3. La interacció i clima social a l'aula. | 1. La interacció professor-alumne i entre alumnes. Representacions mútues i expectatives. La configuració de les relacions entre factors motivacionals, afectius i relacionals més favorable per a realitzar aprenentatges significatius. |
Mòdul 4. Els components motivacionals, afectius i relacionals implicats en l'aprenentatge escolar, i l'ajuda educativa. | 1.Tipus de metes amb què un alumne s'implica en les tasques d'aprenentatge. Orientacions motivacionals de l'estudiant i enfocaments en l’aprenentatge escolar. Estratègies motivadores a l'aula. 2. La representació que l'alumne té de si mateix: autoconcepte, autoconcepte acadèmic i autoestima. |