Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Prevenció de Riscos Laborals (2009) |
Assignatures |
ESPECIALITZACIÓ EN PSICOSOCIOLOGIA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2022_23 |
Assignatura | ESPECIALITZACIÓ EN PSICOSOCIOLOGIA | Codi | 20605109 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Primer | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Coneix les metodologies i procediments per a realitzar l'avaluació dels factors psicosocials en el treball. | |
A2 |
Coneix els efectes de l'estrès, burnout, violència ocupacional i altres problemes d'índole psicosocial en el treball. | |
A3 |
Coneix els sistemes d'organitzar de forma saludable psicosocialment el treball a les empreses e institucions. | |
A4 |
Implementa un procés de informació i comunicació efectives a l'empresa sobre la prevenció de los riscos psicosocials. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CT1 |
Planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés) Genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria/Informe) | |
CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital) Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar) Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar) Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear) Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir) | |
CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió) Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi) Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat) Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació) Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació) | |
CT4 |
Coneix l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos. (Context) Comunica i actua amb altres equips per assolir conjuntament els objectius. (Comunicació) Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip. (Compromís) Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofitar en benefici de l’equip. (Col·laboració) | |
CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat) Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs) Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia) | |
CT6 |
Aprofundeix en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement) Desenvolupa l’actitud professional. (Actitud professional) Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn) Dissenya itineraris professionals específics. (Itineraris) | |
CT7 |
Incorpora la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant. (Igualtat) Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient) Argumenta basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana) Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica) | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |