És una assignatura complementària d'ANÀLISI I DISSENY DE PROPOSTES PER ALA PLANIFICACIÓ TERRITORIAL I. Aquests consisteixen en:a) Una part teòrica de l'assignatura que aborda inicialment els conceptes itemes que no s'han abordat específicament en assignatures anteriors, com ara elpaper del paisatge o dels agents que intervenen en el procés d'ordenació. b)Una altra part teòrica que aporta el coneixement de l'estructura d'un plad'ordenació del territori, incloent el disseny d'objectius i de models territorials,la formulació d'alternatives i propostes i, finalment, formes de gestió iavaluació. S'aporten coneixements sobre tècniques d'obtenció, elaboració iexposició de la informació necessària per a la confecció del pla i s'insisteixespecíficament en els aspectes vinculats als espais lliures (naturals oagraris). c) Bona part de l'assignatura s'estructura al voltant de l'aplicaciósobre un territori concret dels coneixements adquirits en la part anterior, ambl'elaboració d'un pla d'ordenació territorial d'un àmbit supramunicipal. Aquesttreball conté elaboració d'informació de camp i estadística, expressió escrita,cartogràfica i gràfica dels resultats, discussió sobre temes territorialsespecífics i formulació de propostes d'actuació que cal defensar davant de laclasse. Això permet no només aplicar els coneixements adquirits a l'assignaturasinó també aplicar els coneixements teòrics i pràctics adquirits al llarg detot l'ensenyament, aportant també un vessant pràctic de gran valor enl'assumpció de competències professionals per als futurs geògrafs. La partpràctica de l'assignatura està previst de realitzar-se en el marc del Programad'Aprenentatge-Servei de la URV (http://www.urv.cat/estudis/serveis_virtuals/AprenentatgeServeialaURV.html).(pendent de confirmar). |