Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA III |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2022_23 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA III | Codi | 11264106 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
9 | Obligatòria | Quart | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Cap a una definició de Literatura Infantil i Juvenil | 1.1. Perfil del mestre de lectura |
2. Funcions de la LIJ | |
3. Valor educatiu de la LIJ | |
4. La fascinació de la paraula: la literatura tradicional i popular | 4.1. Literatura oral no argumental: endevinalles, cançons, embarbussaments, refranys 4.2. Literatura oral argumental: contes, rondalles i llegendes |
5. Llibres per a nens lectors: gèneres de LIJ. Tipologies textuals | 5.1 Itineraris lectors |
6. Criteris de selecció d'un corpus de LIJ. Les contel.lacions literàries. Elaboració d'un corpus | |
7. Influències de la LIJ en la construcció del lector literari | |
8. Intertextualitat i metaficció a la LIJ | |
9. L'àlbum il.lustrat: un recurs pedagògic per al desenvolupament lector i emocional | 9.1. Elements a tenir en compte per a l'anàlisi d'un àlbum il.lustrat |
10. Aplicació didàctica de la LIJ. Activitats i recursos d'animació lectora | |
11. Biblioteca i Pla lector de centre |