Guia docent Facultat d'Infermeria |
català |
Grau en Infermeria (2016) |
Assignatures |
PRÀCTIQUES CLÍNIQUES I |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2022_23 |
Assignatura | PRÀCTIQUES CLÍNIQUES I | Codi | 18234110 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
9 | Obligatòria | Segon | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
EIX 1: Desenvolupament personal, relacional, ètic, social i cultural | Responsabilitat, asertivitat, solidaritat i actitud cooperativa en el grup d’iguals. Desenvolupament de la capacitat d’assolir rols i el compromís en l’aprenentatge, la socialització i capacitat per treballar en equip de manera tolerant. Respecte per les persones: la intimitat, l'autonomia, els drets, les creences i els desitjós de la persona. Desenvolupament del compromís ètic, sensibilitat, escolta i empatia. |
EIX 2: Desenvolupament d’un coneixement científic i del pensament crític | Es treballa la capacitat de concebre, d’inferir, l'anàlisi, la síntesis, l'autoconsciència i el coneixement en relació a les experiències de salut i malaltia. Desenvolupa la comprensió de fenòmens, la creativitat i la inquietut per la pràctica reflexiva. Realitza valoracions seguint guies de practica clínica: estat nutricional, dolor i ferides... Es treballa sobre els fàrmacs d'ús freqüent en la unitat, les propietats farmacocinètiques, terapèutiques i d'administració. |
Eix 3: Desenvolupament d’un cuidar integral a l’ésser humà | Es treballa la capacitat de conèixer al pacient com a persona. La capacitat d'identificar en les intervencions i orientacions de la infermera els principis de cura humana. La comprensió de l'holisme en la situació particular del pacient i família. Habilitats per garantir entorns de seguretat i confort. Aplicació de normes d’higiene i asèpsia; valoració de signes de lesió de la pell, dolor i alteració dels signes vitals i de l’entorn com element de confort... tot reflexionant en la acció sobre les capacitats i potencialitats de persona. |