Guia docent Escola Tècnica Superior d'Arquitectura |
català |
Grau en Arquitectura (2010) |
Assignatures |
TEORIA DE L'ARQUITECTURA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2022_23 |
Assignatura | TEORIA DE L'ARQUITECTURA | Codi | 22204129 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Obligatòria | Tercer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
A.- La fi del Projecte Modern | MARXISME La vida a la metròpoli (G. Simmel) Alienació i cosificació (H. Lefebvre i Marx) EL PROJECTE DE LA MODERNITAT Ciència, moral i art (J. Habermas) LA FI DE LA HISTÒRIA HEGEMÒNICA Tesis sobre la història (W. Benjamin) CRÍTICA A L’ARQ. MODERNA Dels CIAM al Team X Crítica al funcionalisme DE LES AVANTGUARDES AL DADA Fotografia i cinema (W. Benjamin) L’art de la provocació (M. Duchamp) De París a NY |
B.- El gir linguístic | LA LINGÜÍSTICA El signe lingüístic (F. Saussure) El mite i la postveritat (R. Barthes) LA FILOSOFIA HERMENÉUTICA El món com a text (H.G. Gadamer) ESTRUCTURALISME I POSTESTRUC. (J. Derrida) (G. Deleuze) (M. Foucault) ARQUITECTURA I TIPOLOGIA L’arq. de la ciutat (A. Rossi) ARQUITECTURA POP Learning from Las Vegas (R. Venturi) ARQUITECTURA AUTÒNOMA El fi del clàssic (P. Eisenman) LA DISSOLUCIÓ DE L’OBRA D’ART Pop art Minimalisme i Postminimalisme Land Art Art Conceptual |
C.- El postmodernisme | LA POSTMODERNITAT Capitalisme avançat (F. Jameson) Modernitat líquida (Z. Bauman) GLOBALITZACIÓ El no-llocs (M. Augé) The Global City (S. Sassen) POLÍTICA i ESPAI PÚBLIC Biopoder (M. Foucault) Espais d’aparició (H. Arendt) Cossos en l’espai públic (J. Butler) Seguretat i comunitat (J. Jacobs) ARQUITECTURA POSTMODERNA Historicisme (Ch. Jenks) Deconstructivisme (M. Wigley) El parc temàtic (M. Sorkin) LOCALISME I RETORN ALS ORIGENS Regionalisme crític (K. Frampton) ART CONTEMPORANI Art performatiu i happening El retorn de l’art polític Art urbà |