Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
A1 |
Conèixer i identificar l'estructura i funció del cos humà. Comprendre les bases moleculars i fisiològiques de les cèl·lules i els teixits. |
|
A2 |
Conèixer l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria. |
|
A3 |
Conèixer els diferents grups de fàrmacs, els principis de la seva autorització, ús i indicació, i els mecanismes d'acció dels mateixos. |
|
A4 |
Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i / o efectes derivats de la seva administració i consum. |
|
A5.1 |
Conèixer i valorar les necessitats nutricionals de les persones sanes i amb problemes de salut al llarg del cicle vital, per a promoure i reforçar pautes de conducta alimentària saludable. |
|
A5.2 |
Identificar els nutrients i els aliments en què es troben. |
|
A5.3 |
Identificar els problemes nutricionals de major prevalença i seleccionar les recomanacions dietètiques adequades. |
|
A6 |
Aplicar les tecnologies i sistemes d'informació i comunicació de les cures de salut. |
|
A7 |
Conèixer els processos fisiopatològics i les seves manifestacions i els factors de risc que determinen els estats de salut i malaltia en les diferents etapes del cicle vital. |
|
A8.1 |
Identificar les respostes psicosocials de les persones davant les diferents situacions de salut (en particular, la malaltia i el sofriment), seleccionant les accions adequades per proporcionar ajuda en les mateixes. |
|
A8.2 |
Establir una relació empàtica i respectuosa amb el pacient i família, d'acord amb la situació de la persona, problema de salut i etapa de desenvolupament. |
|
A8.3 |
Utilitzar estratègies i habilitats que permetin una comunicació efectiva amb pacients, famílies i grups socials, així com l'expressió de les seves preocupacions i interessos. |
|
A9 |
Reconèixer les situacions de risc vital i saber executar maniobres de suport vital bàsic i avançat. |
|
A10 |
Conèixer i identificar els problemes psicològics i físics derivats de la violència de gènere per capacitar l'estudiant en la prevenció, la detecció precoç, l'assistència, i la rehabilitació de les víctimes d'aquesta forma de violència. |
|
A11 |
Identificar, integrar i relacionar el concepte de salut i les cures, des d'una perspectiva històrica, per comprendre l'evolució de la cura d'infermeria. |
|
A12 |
Comprendre des d'una perspectiva ontològica i epistemològica, l'evolució dels conceptes centrals que configuren la disciplina d'infermeria, així com els models teòrics més rellevants, aplicant la metodologia científica en el procés de cuidar i desenvolupant els plans de cures corresponents. |
|
A13 |
Aplicar el procés d'infermeria per proporcionar i garantir el benestar la qualitat i seguretat a les persones ateses. |
|
A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
|
A15 |
Dirigir, avaluar i prestar les cures integrals d'infermeria, a l'individu, la família i la comunitat. |
|
A16.1 |
Capacitat per descriure els fonaments del nivell primari de salut i les activitats a desenvolupar per proporcionar una cura integral d'infermeria a l'individu, la família i la comunitat. |
|
A16.2 |
Comprendre la funció i activitats i actitud cooperativa que el professional ha de desenvolupar en un equip d'Atenció Primària de Salut. |
|
A16.3 |
Promoure la participació de les persones, família i grups en el seu procés de salut-malaltia. |
|
A16.4 |
Identificar els factors relacionats amb la salut i els problemes de l'entorn, per atendre les persones en situacions de salut i malaltia com integrants d'una comunitat. |
|
A16.5 |
Identificar i analitzar la influència de factors interns i externs en el nivell de salut d'individus i grups. |
|
A16.6 |
Aplicar els mètodes i procediments necessaris en el seu àmbit per identificar els problemes de salut més rellevants en una comunitat. |
|
A16.7 |
Analitzar les dades estadístiques referides a estudis poblacionals, identificant les possibles causes de problemes de salut. |
|
A16.8 |
Educar, facilitar i donar suport a la salut i el benestar dels membres de la comunitat, les vides dels quals estan afectades per problemes de salut, risc, sofriment, malaltia, incapacitat o mort. |
|
A17.1 |
Conèixer les alteracions de salut de l'adult, identificant les manifestacions que apareixen en les seves diferents fases. |
|
A17.2 |
Identificar les necessitats de cura derivades dels problemes de salut. |
|
A17.3 |
Analitzar les dades recollides en la valoració, prioritzar els problemes del pacient adult, establir i executar el pla de cures i realitzar la seva avaluació. |
|
A17.4 |
Realitzar les tècniques i procediments de cures d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els malalts i familiars. |
|
A17.5 |
Seleccionar les intervencions encaminades a tractar o prevenir els problemes derivats de les desviacions de salut. |
|
A17.6 |
Tenir una actitud cooperativa amb els diferents membres de l'equip. |
|
A18.1 |
Identificar les característiques de les dones en les diferents etapes del cicle reproductiu i en el climateri i en les alteracions que es poden presentar proporcionant les cures necessàries en cada etapa. |
|
A18.2 |
Aplicar cures generals durant el procés de maternitat per facilitar l'adaptació de les dones i els nounats a les noves demandes i prevenir complicacions. |
|
A19.1 |
Conèixer els aspectes específics de les cures del nounat. |
|
A19.2 |
Identificar les característiques de les diferents etapes de la infància i adolescència i els factors que condicionen el patró normal de creixement i desenvolupament. |
|
A19.3 |
Conèixer els problemes de salut més freqüents en la infància i identificar les seves manifestacions. |
|
A19.4 |
Analitzar les dades de valoració del nen, identificant els problemes d'infermeria i les complicacions que poden presentar-se. |
|
A19.5 |
Aplicar les tècniques que integren la cura d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els nens i els seus cuidadors. |
|
A19.6 |
Seleccionar les intervencions adreçades als nens i al malalt, així com les derivades dels mètodes de diagnòstic i tractament. |
|
A19.7 |
Ser capaç de proporcionar educació per a la salut als pares o cuidadors primaris. |
|
A20 |
Comprendre els canvis associats al procés d'envellir i la seva repercussió en la salut. Identificar les modificacions estructurals, funcionals, psicològiques i de formes de vida associades al procés d'envellir. |
|
A21 |
Conèixer els problemes de salut més freqüents en les persones grans. Seleccionar les intervencions cuidadores dirigides a tractar o a prevenir els problemes de salut i la seva adaptació a la vida diària mitjançant recursos de proximitat i suport a la persona gran. |
|
A22.1 |
Conèixer el sistema sanitari espanyol. |
|
A22.2 |
Identificar les característiques de la funció directiva dels serveis d'infermeria i la gestió de cures. |
|
A22.3 |
Conèixer i ser capaç d'aplicar les tècniques de direcció de grups. |
|
A23.1 |
Conèixer la legislació aplicable i el codi ètic i deontològic de la infermeria espanyola, inspirat en el codi europeu d'ètica i deontologia d'infermeria. |
|
A23.2 |
Prestar cures, garantint el dret a la dignitat, privacitat, intimitat, confidencialitat i capacitat de decisió del pacient i família. Individualitzar la cura considerant l'edat, el gènere, les diferències culturals, el grup ètnic, les creences i valors. |
|
A24 |
Conèixer els problemes de salut mental més rellevants en les diferents etapes del cicle vital, proporcionant cures integrals i eficaces, en l'àmbit de la infermeria. |
|
A25 |
Conèixer les cures pal·liatives i control del dolor per a prestar cures que alleugen la situació dels malalts avançats i terminals. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
CT1 |
Gestionar i comunicar informació d'una manera clara i eficaç en llengua estrangera |
|
CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
|
CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
|
CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
|
CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
|
CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i la orientació acadèmica i professional. |
|
CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Aclariments al model de competències |
El model de competències de la URV s’ha actualitzat. El nou model consta
de les competències específiques pròpies de cada titulació i les competències
transversals comunes a totes les titulacions de la URV (que substitueixen les
antigues transversals i nuclears). En aquesta
pàgina es veuen les competències específiques i transversals vigents en aquesta
titulació. Tot i que també estan llistades les competències nuclears, aquestes
no tenen vigència perquè estan integrades dins de les competències
transversals. |