Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Psicologia (2009) |
Assignatures |
DIFICULTATS D'APRENENTATGE |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | DIFICULTATS D'APRENENTATGE | Codi | 11204204 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
TEMA1. Introducció a les dificultats d'aprenentatge | Conceptualització sobre què és aprendre. Fracàs escolar. Factors que intervenen en el rendiment escolar. Conceptualització de dificultats d'aprenentatge. Identificació i diagnòstic de les dificultats d'aprenentatge. Classificació de dificultats d’aprenentatge. Intervenció en les dificultats d’aprenentatge. La col·laboració com a marc de les relacions professionals. |
TEMA 2. Dificultats i trastorns de la comunicació, el llenguatge i la parla | Llenguatge oral: concepte i funcions. Dimensions del llenguatge oral: fonologia, semàntica, morfosintaxi i pragmàtica. Dificultats en l'adquisició del llenguatge oral: concepte i classificació. Avaluació de les diferents dimensions del llenguatge. Propostes d'avaluació i intervenció. Orientació als mestres i les famílies |
TEMA 3. Dificultats en l'aprenentatge del llenguatge escrit: lectura i escriptura | Lectura: Definició i processos cognitius que hi intervenen. Vies d’adquisició de la lectura. Comprensió lectora. Dificultats específiques d’aprenentatge: definició, símptomes, classificació, senyals d’alerta, avaluació i intervenció. Escriptura: Definició i processos cognitius que hi intervenen. Vies i procés d’adquisició de l’escriptura. Dificultats específiques d’aprenentatge: definició, símptomes, classificació, senyals d’alerta, avaluació i intervenció. |
TEMA 4. Dificultats en l'aprenentatge de les Matemàtiques :Discàlculia | Definició i processos cognitius que hi intervenen. Habilitats matemàtiques bàsiques; numeració, compteig, càlcul i resolució de problemes. Dificultats específiques d’aprenentatge: definició, símptomes, classificació, senyals d’alerta, avaluació i intervenció. |
TEMA 5. Trastorn per dèficit d'atenció amb o sense hiperactivitat (TDAH) | Concepte: símptomes principals. Evolució del trastorn, epidemiologia, causes i senyals d’alerta. Classificació. Implicacions, dificultats associades. Propostes d’avaluació i intervenció. |