Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Educació Social (2009) |
Assignatures |
ACCIÓ SOCIOEDUCATIVA PER A LA INCLUSIÓ SOCIAL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | ACCIÓ SOCIOEDUCATIVA PER A LA INCLUSIÓ SOCIAL | Codi | 11224109 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
18 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
CONSIDERACIONS PRÈVIES |
Introducció i definició de conceptes bàsics Utilitat de la investigació per entendre l'educació social: - Bases de dades: Web of Knowledge i ERIC - Revistes científiques dimpacte - Associacions internacionals: APA, EARLI, AERA, EERA |
BLOC 1. LA INCLUSIÓ I L’EXCLUSIÓ SOCIAL | Definició dels processos d’inclusió i exclusió social, àmbits on té lloc l’exclusió social, identificació de factors de risc i factors de protecció. Procés d’intervenció socioeducativa en grups vulnerables i la participació com a factor d'inclusió social. |
BLOC 2. GRUPS VULNERABLES, PROGRAMES, SERVEIS I RECURSOS | Col·lectius en risc d'exclusió social per raó de gènere, ètnia, pobresa, addiccions, salut, aïllament i migració |
BLOC 3. INTERVENCIÓ PEL FOMENT DE LA INCLUSIÓ | El procés d'intervenció socioeducativa, models d'intervenció que exclouen i models inclusius, Estratègies per a la prevenció i la inclusió social, implicació i participació activa de la comunitat, experiències d'èxit. |
BLOC 4. LA INCLUSIÓ SOCIAL COM A DRET. ESTRATÈGIES I RESPOSTES | Coneixement i anàlisi crítica de la societat del Benestar i de les polítiques d'inclusió social. Tercer Sector i societat civil |