2023_24
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
Grau en Educació Primària (2009)
 Assignatures
  INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT SENSORIAL I MOTÒRICA
   Continguts
Tema Subtema
1. Marc conceptual
1.1. Concepte actual de discapacitat
1.2. Barreres i reptes en la inclusió educativa i social de l'alumnat amb discapacitat
2. Intervenció educativa amb l’alumnat amb discapacitat visual

2.1. Concepte de ceguesa i baixa visió. Graus i tipus de discapacitat visual. Signes d'alerta
2.2. Necessitats específiques de l'alumnat amb discapacitat visual a l'educació primària
2.3. Aspectes organitzatius i metodològics
2.4. Currículum específic: Estimulació visual i
multisensorial; Lectoescriptura Braille; Orientació i mobilitat; Habilitats de vida diària
2.5. Recursos materials i tecnològics
2.6. Recursos personals: Mestre de suport i CREDV
3. Intervenció educativa amb l’alumnat amb discapacitat auditiva

3.1. Concepte d'hipoacúsia i sordesa. Graus i tipus de discapacitat auditiva. Signes d'alerta
3.2. Necessitats específiques de l'alumnat amb discapacitat auditiva a l'educació primària
3.3. Aspectes organitzatius i metodològics
3.4. Comunicació i llenguatge: Estimulació auditiva; Labiolectura, paraula complementada, comunicació bimodal i llengua de signes
3.5. Recursos i materials específics: Audiòfon, implant coclear, bucle magnètic, equip de freqüència modulada
3.5. Recursos personals: Mestre de suport i CREDA.
4. Intervenció educativa amb l’alumnat amb discapacitat motriu
4.1. Concepte de discapacitat motriu. Causes i tipus
4.2. Necessitats específiques de l'alumnat amb discapacitat motriu a l'educació primària
4.3. Aspectes organitzatius i metodològics
4.4. Comunicació i llenguatge: Sistemes augmentatius i alternatius de comunicació; Ajudes tècniques a la comunicació.
4.5. Educacio física i esports adaptats
4.6. Recursos i materials específics
4.7. Recursos personals: Mestre de suport. Vetllador/a.