Grado en Educación Infantil (2009) |
Asignaturas |
ORGANIZACIÓN DEL ESPACIO ESCOLAR, MATERIALES Y HABILIDADES DOCENTES |
Evaluación |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2023_24 |
Asignatura | ORGANIZACIÓN DEL ESPACIO ESCOLAR, MATERIALES Y HABILIDADES DOCENTES | Código | 11254006 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
12 | Formación básica | Segundo | AN |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
Metodologías | Competencias | descripción | Peso | |||||||
Sesión magistral |
|
Sessió Magistral d'exposició dels continguts de l'assignatura per part del professor/a amb la utilització de suport material i/o TIC. Es facilita la participació i la iniciativa de l'alumnat amb aportacions constructives. | Participació, assistència i aprofitament de les classes: 4% de la nota FINAL | |||||||
Seminarios |
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament de situacions pràctiques sobre el contingut de la matèria. Els alumnes, en grups reduïts, les estudiaran i proposaran la solució argumentada per resoldre-les. A continuació es farà una posada en comú i es trauran conclusions. Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball davant dels companys de classe utilitzant suport TIC, prèvia presentació escrita i amb l'assessorament del professor/a. Treballs Activitats extenses que l'alumne ha de presentar al professor. |
TOTAL d'activitats realitzades en aquest apartat: 10% de la nota FINAL. | |||||||
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i solució d'exercicis relacionats amb la temàtica de la matèria. Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. Conjunt d’ activitats que promouen un espai de reflexió i d’exercici del pensament crític on es posen en relació i es contrasten els coneixements teòrics i l’aprenentatge pràctic. Permet situar tot un bagatge de coneixements, tècniques, i experiències adquirides en la formació de l’estudiant. En aquest espai tenen cabuda els aspectes personals i les respostes vivencials o sentiments que en la metodologia de la supervisió poden trobar orientació i suport. |
TOTAL d'activitats realitzades en aquest apartat: 10% de la nota FINAL. | |||||||
Debates |
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament de situacions pràctiques sobre el contingut de la matèria. Els alumnes, en grups reduïts, les estudiaran i proposaran la solució argumentada per resoldre-les. A continuació es farà una posada en comú i es trauran conclusions. Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
TOTAL d'activitats realitzades en aquest apartat: 10% de la nota FINAL. | |||||||
Pruebas mixtas |
|
Diferents tipus d'activitats d'avaluació: preguntes objectives, de desenvolupament, tipus test, etc. | TOTAL de proves mixtes: 40% de la nota FINAL. | |||||||
Pruebas de desarrollo |
|
Elaboració de programacions didàctiques. | TOTAL del bloc de programació: 20% de la nota FINAL. | |||||||
Otros | Es valorarà les competències personals, socials i professionals de l'alumnat amb respecte vers els altres, capacitat de treball en equip i la resolució de conflictes de manera positiva. | TOTAL de la nota d'ACTITUD: 6% de la nota FINAL. |
Otros comentarios y segunda convocatoria | |||
EVALUACIÓN DE LA MATERIA en CAMPUS SECELADAS, CAMPUS TIERRAS DEL EBRO y SEDE DE COMA-RUGA - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Toda la documentación entregada por parte del alumnado al profesorado debe reunir los requisitos mínimos aprobados por el consejo de maestros con el fin de ser evaluado positivamente. TOTAL 100% DE LA EVALUACIÓN: Dividido en bloques + examen + actitud Cada blog tiene las actividades correspondientes expuestas en el moodle. BLOQUE ESPACIOS, MATERIALES y TIEMPO: 20%. - Actividad de MATERIALES (40%) - Actividad sobre ESPACIOS en educación infantil (60%) BLOQUE HABILIDADES DOCENTES: 10% - Actividad sobre el DOCENTE (100%) BLOQUE PROGRAMACIÓN: 20% - Actividades de PROGRAMACIÓN didáctica (100%) PRUEBAS: 40 % Participación y Actitud: 10% Para superar la asignatura es necesario APROBAR las actividades detalladas en el Plan de Trabajo. Se considera aprobado una puntuación superior o igual a 5; puntuación que deberá alcanzarse de forma independiente en cada una de las actividades con peso directo en la nota. El alumnado que no supere alguna de estas actividades tendrá la opción de recuperación propuesta por el docente. Todas las actividades de recuperación tendrán una puntuación máxima de 5 puntos. La asistencia a clase es recomendada. Existe un Plan Alternativo o trabajo complementario para el alumnado que lo necesite para superar la materia. Las actividades presentadas se tendrán que ajustar a los criterios de "Presentación de los trabajos" colgado en el moodle, vigilando los errores ortográficos. Habrá días en que las clases presenciales pueden ser sustituidas por otras actividades. |