2023_24
Educational guide 
Faculty of Education Sciences and Psychology
A A 
english 
Bachelor's Degree in Infant Education (2009)
 Subjects
  TEACHING AND LEARNING LANGUAGES, AND READING AND WRITING III
   Sources of information
Basic COLOMER, Teresa, “¿Quién promociona la lectura?", CLIJ, núm. 168, pp. 7-18. Barcelona.,
*CASSANY, D., Ensenyar llengua, 2002, Graó.,
CASSANY, D; LUNA, M.; SANZ, G. , 44 exercicis per a un curs d’expressió escrita. , 1991, Graó,
CASSANY, D., Reparar l’escriptura., 1993, Graó,
*CASSANY, Daniel , Descriure escriure, 1987, Empúries,
*CAMPS, A. , La gramàtica a l'escola bàsica., 1998, Barcanova,
CAMPS, A. , L’ensenyament de la composició escrita. , 1994, Barcanova,
CAMPS, A. (comp.) , Seqüències didàctiques per aprendre a escriure. , 2003, Graó,
*BALLESTEROS, C. , Didàctica de la llengua oral formal: continguts d’aprenentatge i seqüències., 2002.. Articles, Graó,
BARTRA, A.; FERRER, M. , Gramàtica a l’aula. , 2000, . Articles, Graó.,
BOLÍBAR, S. , Avaluació de la composició infantil: 7-11: adaptació de la prova d’A.Galí. , 1984, Barcanova,
BADIA, D.; VILÀ, M.; VILÀ, N, Joc de plom. Propostes per a l'expressió escrita., 1988, Graó,
ALVAREZ, M., Tipos de escritos II: Exposición y argumentación, 1994, Arco Libro,
CASSANY, D., La cuina de l’escriptura, 1993, Les Naus Empúries,
CORMAND, J.M.; MATA, M., Quadres de fonologia catalana per a l'ensenyament de la lectura i l'escriptura., 1979, Biblograf.,
CORMAND, J.M.; MATA, M., Cuadros de fonología castellana para la enseñanza de la lectura y la escritura. , 1978, Biblograf.,
*CORREIG, M. , Fonologia aplicada, 1985, Rosa Sensat/Ed. 62,
*DÍEZ DE ULZURRUN PAUSAS, L’aprenentatge de la lectoescriptura des d’una perspectiva constructivista. 2 vols, 2001, Graó,
DD.AA., Dossiers de Rosa Sensat sobre l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura, Rossa Sensat,
DURÁN, T. , Leer antes de leer. , 2002, Anaya,
FERREIRO, E.; GÓMEZ PALACIO, M. (comp.) , Nuevas perspectivas sobre los procesos de lectura y escritura. , 1988, Siglo XXI,
*GALÍ, A. , L'ensenyament de l'ortografia als infants., 1985, Barcino,
GIL, C. , Leer, contar y jugar: actividades de animación a la lectura. , 2003, CCS, Madrid,
*GRAVES, D. H. , Didáctica de la escritura. , 1991, Paidós,
*LOMAS, C. y Otros. , Ciencias del lenguaje, competencia comunicativa y enseñanza de la lengua. , 1993, Paidós,
MENDOZA, A. (coord.) , Didáctica de la Lengua y la Literatura para primaria. , 2003, Madrid: Prentice Hall.,
MENDOZA, A. , ): La diversitat de la llengua escrita. Usos i funcions. , 1990, Dossiers Rosa Sensat,
*RÍO, M. J. del , Psicopedagogía de la lengua oral: un enfoque comunicativo. , 199, Barcelona, Horsori.,
SÁNCHEZ ENCISO, J. , Con)viure en la paraula: l’aula com a espai comunitari, 2007, Articles, Graó,
SERRANO, S. , El regal de la comunicació., 2003, Barcelona: Ara Llibres. ,
*SOLÉ, Isabel , L’ensenyament de la comprensió lectora. , 198, CEAC,
SMITH, F. , Comprensión de la lectura. , 1983, Trillas. , México
TORRA, M., Taller d’escriptura creativa, 2009, ,
*VILA, N. , Tècniques d’expressió escrita. Cicles Inicial i Mitjà. , 1987, Dossiers Rosa Sensat.,
*TEBEROSKY, A.; COLOMER, T, Proposta constructivista per aprendre a llegir i escriure. , 2001, Vicens Vives,
TOUGH, J. , Lenguaje, conversación y educación. El uso curricular del habla en La escuela desde los 7 años., 1989, Madrid: Visor.,
FONS ESTEVE, M, Llegir i escriure per a viure, 2006, LaGalera,
CASSANY, D., Descriure escriure com s'aprèn a escriure, 1991, La Galera,
, http://www.elhuevodechocolate.es , ,
, http://www.monografias.com/trabajos15/metodos-creativos/metodos-creativos.shtml , ,
, http://www.xtec.cat , ,
, http://www. edu365.primaria , ,
, http://academia.uat.edu.mx/parter/asesoria/escribir.htm , ,
PAGÈS JORDÀ, V., De Robinson Crusoe a Peter Pan. Un canon de literatura juvenil, 2009, Ariel, Barcelona
MENDOZA, A., La educación literaria desde la LIJ, 2005, Universidad Castilla-La Mancha, Cuenca
MENDOZA, A, i ROMEA, C. (coord.), El lector ante la obra hipertextual, 2012, Horsori, Barcelona
LLUCH, G., Análisis de narrativas infantiles i juveniles, 2003, Universidad de Castilla-La Mancha, Cuenca
COLOMER, T., Introducción a la literatura infantil i juvenil actual, 2010, Síntesis, Madrid
COLOMER, T., La formació del lector literari, 1998, Barcanova, Barcelona
DURAN, T., Àlbums i altres lectures. Anàlisis dels llibres per a infants, 2007, Rosa Sensat, Barcelona
BLOOM, H., El cànon occidental, 1995, Columna, Barcelona
COLOMER, T. et al., Siete llaves para valorar las historias infantiles, 2002, Fundación Germán Sánchez Ruipérez, Madrid

Amb * les obres més fonamentals i bàsiques.

La webgrafia serà penjada al moodle.

Complementary

Revistes:

- Articles (Didàctica de la llengua i la Literatura) Ed. Graó.

- CLIJ (revista de literatura infantil i juvenil) Ed. Torre de Papel.

-Cuadernos de Pedagogía.

-GUIX d’Infantil, Ed. Graó.

-In-fàn-ci-a  (educar de 0 a 6), Rosa Sensat.

-Perspectiva escolar, Rosa Sensat.

Webgrafia:

• http://www.ciudadseva.com/textos/teoria/hist/anonimo.htm
• http://www.cuentoslokos.blogspot.com/
• http://www.leemeuncuento.com.ar/cuento-infantil.htm
• http://dlc.iec.cat/
• http://www.cuentosdecalleja.org/