Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Educació Infantil (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES I |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES I | Codi | 11254107 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | El professorat presentarà l'assignatura: Objetius, contingut, planificació, avaluació i atenció personalitzada. |
Sessió Magistral | Les sessions magistrals constaran d'una part expositiva del/a professor/a, comptant amb la intervenció de l'alumnat. |
Seminaris | A les sessions de seminari i a través d'activitats de grup o individuals, s'experimentaran els aspectes teòrics amb la utilització de material didàctic d'elaboració pròpia o bñe, material especific i també, material per fomentar l'ús d'eines digitals. S'exposaran casos d'activitats dins l'aula de l'àrea i d'alguna publicació amb el que es poden organitzar debat amb la participació de l'alumnat. |
Treballs col·laboratius. | Utilitzant flippedclassroom es treballarà en grup el pilotatge d'elaboració d'activitats i material didàctic dins l'aula. S'organitzaran exposicions sobre expèriencies didàctiques utilitzant les eines digitals, les quals es compartiran amb el gran grup. |
Pràctiques de camp | Es durà a terme una unitat de programació didàctica en un centre de primer o segon cicle d'educació infantil |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada | Lectura d'un o diversoss llibres, articles acadèmics o comunicacions a congressos sobre la didàctica de les matemàtiques per tal de gestionar la informació i el coneixement tot aplciant el pensament crític, lògic i creatiu des d'una perspectiva globalitzadora i diversificada. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària | Dissenyar i regular espais d'aprenentatge entorn les matemàtiques en un centre educatiu. Posada en pràctica real aplicant metogologies actives i mesures de diversitat les quals doten a l'alumnat de responsabilitat social com a professional. |
Atenció personalitzada | El professorat podrà atendre l'alumnat en sessions de tutoria |
Treballs | Al llarg del curs els alumnes realitzaran treballs de diverses tipologies, treballs de disseny d'activitats, treball de camp, treballs sobre bibliografia, etc., Aquests treballs s'entregaran en document escrit o bé es presentaran de forma oral amb o sense suport digital. |