Educational guide Faculty of Education Sciences and Psychology |
english |
Bachelor's Degree in Infant Education (2009) |
Subjects |
PSYCHOEDUCATIONAL INTERVENTION IN COMMUNICATION AND LANGUAGE DIFFICULTIES |
Competences |
IDENTIFYING DATA | 2023_24 |
Subject | PSYCHOEDUCATIONAL INTERVENTION IN COMMUNICATION AND LANGUAGE DIFFICULTIES | Code | 11254224 | |||||
Study programme |
|
Cycle | 1st | |||||
Descriptors | Credits | Type | Year | Period | ||||
6 | Optional | 2Q |
Competences | Learning outcomes | Contents |
Planning | Methodologies | Personalized attention |
Assessment | Sources of information | Recommendations |
Type A | Code | Competences Specific |
A1 | Conèixer els objectius, continguts curriculars i criteris d'avaluació de l'Educació Infantil. | |
A2 | Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, emocional, psicomotora i volitiva. | |
MAD2 | Identificar i reflexionar sobre els elements que determinen la diversitat en i dels entorns educatius i els seus processos d'ensenyament-aprenentatge. | |
MAD4 | Ser capaç d'emprendre la planificació, el desenvolupament i l'avaluació d'un programa d'intervenció d'atenció a la diversitat en l'educació infantil. | |
Type B | Code | Competences Transversal |
B1 | Learning to learn | |
B2 | Resoldre problemes complexos de forma efectiva en l'àmbit del Mestre/a d'Educació Infantil. | |
B4 | Autonomy, responsibility and initiative | |
B5 | Teamwork, collaboration and sharing of responsibility | |
B6 | Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field | |
B8 | Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. | |
Type C | Code | Competences Nuclear |
C1 | Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English | |
C2 | Be advanced users of the information and communication technologies | |
C3 | Be able to manage information and knowledge | |
C4 | Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |