Grado en Educación Infantil (2009) |
Asignaturas |
INTERVENCIÓN PSICOEDUCATIVA EN LAS DIFICULTADES DE COMUNICACIÓN Y LENGUAJE |
Contenidos |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2023_24 |
Asignatura | INTERVENCIÓN PSICOEDUCATIVA EN LAS DIFICULTADES DE COMUNICACIÓN Y LENGUAJE | Código | 11254224 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
6 | Optativa | 2Q |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
tema | Subtema |
MÒDUL 1. Competència en comunicació lingüística: fonaments conceptuals i tractament en el currículum d’educació infantil i primària. | Tema 1. Trets rellevants de l’enfocament curricular per capacitats i competències. Tema 2. Descripció, finalitats i caracterització dels components de la competència en comunicació lingüística. Tema 3. La competència comunicativa lingüística en el currículum d’infantil i primària. |
MÒDUL 2. Aprenentatge i ensenyança de la competència comunicativa lingüística en l’Educació Infantil. | Tema 1. Models explicatius del desenvolupament i l’aprenentatge de la llengua oral. Tema 2. Models explicatius dels primers aprenentatges de la lectura. Tema 3. Models explicatius dels primers aprenentatges de l’escriptura. Tema 4. Practiques educatives escolars i propostes didàctiques actuals en l’Educació Infantil per a l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua oral i escrita. |
MÒDUL3. Detecció, anàlisi i intervenció davant les principals dificultats associades a l’aprenentatge de la llengua oral i escrita en l’Educació Infantil. | Tema 1. El sentit de la intervenció psicoeducativa davant les dificultats de l'aprenentatge de la llengua en l’àmbit de l’escola infantil. Tema 2. Dificultats en l’aprenentatge de la comunicació oral i la seva intervenció. Tema 3. Dificultats en l’aprenentatge inicial de la lectura i la seva intervenció. Tema 4. Dificultats en l’aprenentatge inicial de l’escriptura i la seva intervenció. |