Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES I |
Avaluació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES I | Codi | 11264107 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Metodologies | Competències | Descripció | Pes | |||||||
Sessió Magistral |
|
L'assistència serà avaluada. El seguiment, participació i implicació és fonamental. | 5% | |||||||
Treballs col·laboratius. |
|
En grup s'elabora material didàctic per presentar activitats on es treballen les matemàtiques a Educació infantil. | 10% | |||||||
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
Lectura d'articles acadèmics o bé, llibres vinculats a l'ensenyament i aprenentatge de els matemàtiques. Posterioment, s'analitza i s'aplica el pensament crític juntament amb els aprenentatges de l'aula | 5% | |||||||
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
En grup, elaboració d'una situació d'aprenentatge entorn les matemàtiques, la qual s'aplicarà a una aula real d'Educació infantil per tal de poder vivenciar el procés de planificació, programació, posada en pràctica i conclusions. | 30% | |||||||
Treballs |
|
Elaboració de materials manipulatius inespecífics propis per utilitzar en activitats matemàtiques. Es valorarà l'originalitat en l'elaboració i la creativitat aportada, així com la versatilitat. | 10% | |||||||
Proves mixtes |
|
Examen sobre tots els continguts de la matèria tant, pràctics com teòrics. | 40% | |||||||
Altres |
Altres comentaris i segona convocatòria | |||
- Aquesta assignatura consta de tres parts : 5% assistència, 40% Examen (prova mixta) i 55% treballs - Per aprovar l'assignatura cal aprovar amb un igual o major a 5 les parts d'examen i treballs. Si la nota d'alguna de les parts és inferior a 5, aleshores no es fa la mitjana i la matèria queda suspesa. - En la segona convocatòria de l'examen, la nota final màxima que pot obtenir l'alumnat serà de 5. Per calcular la qualificació final els % seran els mateixos. - Es valorarà l'expressió escrita (ortografia, gramàtica, coherència, cohesió...) en els treballs i en l'examen. - Es valorarà l'experessió oral (to i registre, contingut, vocabulari, focalització en el públic, llenguatge no verbal, ús de connectors orals...) en les exposicions orals o en el material digital amb àudio. - D'acord amb la normativa vigent el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius digitals. |