Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES III |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES III | Codi | 11264109 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Quart | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Presentació de l’assignatura: temporització, metodologies i criteris d’avaluació que es faran servir. Activitats d'activació dels coneixements previs que permetin a l'alumnat prendre consciència del seu procés metacognitiu. |
Sessió Magistral | La finalitat de les sessions magistrals és la de desenvolupar els aspectes teòrics necessaris per tal de desenvolupar els continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris | La finalitat de les sessions de laboratori és el disseny i elaboració de treballs pràctics adaptats a l'Educació Infantil. |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge | La metodologia de l’assignatura preveu un treball sobre activitats didàctiques, situacions d'aprenentatge, la reflexió a partir de la lectura d’articles i documents i l’ús de material audiovisual. L’organització del treball és grupal, amb la combinació del mètode expositiu i el mètode diagnòstic, la reflexió, el debat i l’extracció de conclusions. |
Pràctiques a través de TIC | Activitats pràctiques per tal d'introduïr eines educatives en base TIC. |
Pràctiques de camp/sortides | Activitats orientades a la consciència i la comprensió de la natura com a eina educativa. |
Seminaris | Activitats de caràcter pràctic i de reflexió sobre l'educació-aprenentatge en Educació Infantil. |
Treballs | Tasques pel desenvolupament de tècniques d'observació, comparació, descripció i anàlisi de la natura com a eina personal i pedagògica. Elaboració d'un projecte d'educació ambiental i sostenible en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). |
Atenció personalitzada | Treball de suport i orientació individualitzada per a l'alumnat. Els i les alumnes podran requerir aquesta atenció via correu electrònic. |